ذخایر طلای کشور به ۳۲۰ تن رسید

۲۷م دیماه ،

بینا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از محقق نشدن سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی طی سال جاری خبر داد و گفت: ذخایر طلای کشور به ۳۲۰ تن رسیده و پنج محدوده تازه طلا نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
به گزارش بینا، مسعود موحدی دربارهٔ سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی طی سال جاری به ایسنا گفت: براساس اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی محقق نشده و حتی نسبت به سال قبل کاهش نیز یافته است.
وی افزود: قرار بود در سال جاری ۳۷ درصد از تسهیلات بانکی به بخش صنعت اختصاص یابد که در پنج ماهه امسال این رقم به ۳۲ درصد رسید که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۵۱ درصدی صادرات صنعتی کشور در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: براساس تازهترین اطلاعات دریافتی ذخایر طلا به ۳۲۰ تن رسیده و پنج محدوده طلا نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
موحدی همچنین با اشاره به این‌که شرکت ایران خودرو توانسته تقریبا به میزان بسیاری وابستگی تکنولوژی خود را به پژو فرانسه قطع کند، گفت: ایران خودرو در مقطعی وابستگی شدیدی به فن‌آوری پژو داشت که به سبب تحریم‌های رخ داده با مشکل مواجه شد اما حالا این شرکت توانسته از فشار تکنولوژی خارج شده و بومی سازی‌های لازم را انجام دهد.
وی دربارهٔ اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در بخش صنعت نیز گفت: ما تابع قوانین هستیم و امیدواریم در فاز دوم هم حمایت‌های تعرفه‌ای به صورت تبعیضی و ترجیحی برای بخش صنعت اعمال شود.
به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی لازم در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها وجود دارد و این آمادگی در بخش صنعت نیز به میزان حمایت‌های در نظر گرفته شده بعد از اجرای فاز دوم به وجود خواهد آمد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.