ذخیره‌سازی گوشت مرغ برای تنظیم قیمت‌ها ضروری است

ذخیره سازی گوشت مرغ به منظور تنظیم و تثبیت قیمت‌ها و به دلیل متغیر بودن میزان عرضه و تقاضا در سطوح مختلف سال ضروری است.

علی‌ مرادی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در صورتی که تمامی واحدهای مرغداری با ظرفیت کامل مرغ تولید کنند روزانه حدود ۲۰۰ تن گوشت مرغ در استان تهران تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز روزانه گوشت مرغ در استان تهران بیش از ۱۰۰۰ تن است تصریح کرد: تولید گوشت مرغ در استان تهران جوابگوی نیاز استان نیست که برای تامین این محصول گوشت مرغ از استانهای مجاور وارد استان تهران می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده توسط مرغداران تولید گوشت مرغ در سطح کل کشور اشباع شده گفت: با افزایش تولید، وجود مازاد مصرف گوشت مرغ و مناسبت‌های ۶ ماه پایانی سال نیاز به ذخیره‌سازی این محصول بیش از پیش حائز اهمیت است.

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ذخیره نشدن گوشت را موجب افزایش وزن و سن مرغ در مرغداری‌ها و کاهش قیمت گوشت مرغ دانست.

مرادی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گوشت مرغ باعث تعادل قیمت‌ها در بازار می‌شود خاطرنشان کرد: ذخیره سازی گوشت مرغ باعث ثبات تولید و اطمینان خاطر مرغداران برای تولید گوشت مرغ در دوره‌های بعدی تولید می‌شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.