ذخیره سازی ۶ میلیارد لیتر سوخت در مخازن نیروگاهی کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر افزایش ۳۸ درصدی تحویل سوخت به نیروگاه ها از ابتدای سال جاری در مقایسه با سال قبل، از ذخیره حدود ۶ میلیارد لیتر سوخت در مخازن نیروگاهی کشور خبر داد.

جلیل سالاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر این که تدابیر لازم برای تامین سوخت نیروگاه ها در چهارماه پایانی سرد سال اندیشیده شده است، گفت: ذخیره سوخت نیروگاهی هم اکنون حدود ۵٫۸ میلیارد لیتر است که از این میان حدود ۳ میلیارد لیتر آن نفت گاز و حدود ۲٫۸ میلیارد لیتر نفت کوره است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون با نزدیک شدن به چهارماهه پایانی سرد سال، بیش از ۹۰ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور تکمیل شده است، افزود: از ابتدای امسال حدود ۱۳ میلیارد لیتر سوخت به نیروگاه های کشور تحویل شده است که این میزان در مقایسه با سال ۹۰ (حدود ۹ میلیارد لیتر) حدود ۳۸ درصد رشد یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که برنامه ریزی های مربوط به سوخت نیروگاهی به دو بخش هشت ماهه ابتدای سال و چهارماهه پایان سال تقسیم می گردد، گفت: در چهارماهه پایانی سال قبل میزان سوخت تحویلی به نیروگاه ها با ۴۶ درصد افزایش از ۱۴ میلیارد لیتر در سال ۸۹ به ۲۰ میلیارد لیتر در سال ۹۰ افزایش یافت که این افزایش در بخش نفت گاز حدود ۸۸ درصد و در نفت کوره حدود ۱۷٫۵ درصد بوده است.

سالاری افزود: همچنین در هشت ماه ابتدای سال قبل نیز میزان نفت گاز تحویلی به نیروگاه ها در مقایسه با سال ۸۹ حدود ۳۰ درصد و میزان نفت کوره تحویلی به نیروگاه ها حدود ۵۵ درصد رشد یافت.
 
وی خاطر نشان نمود: در چهارماهه پایانی سال قبل نیز به لحاظ میزان سوختی که به نیروگاه ها تحویل شده است، از نظر مصرف نفت گاز در سال ۹۰ نسبت به ۸۹ افزایش چشمگیری داشتیم که این میزان حدود ۸۸ درصد بوده است./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.