رئیس سازمان انرژی اتمی:آژانس، در قبال حمله احتمالی به ایران،مسئول است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد در صورت حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و امریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران، تهران آژانس انرژی اتمی را مسئول می‎داند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  یادآور شد، چگونه برخی نهادها به اطلاعاتی که ایران دراختیار آژانس قرار داده است، حتی قبل از آن که یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی این اطلاعات را به کنفرانس عمومی آژانس ارائه دهد، دست یافته‌اند.
عباسی یادآور شد: « به طور طبیعی چنین گزارش‌هایی، به ویژه آن‌ها که باید به شورای حکام و کنفرانس عمومی ارائه شوند، هرگز منتشر نمی‌شوند. اما مطلع شده‌ایم که حتی قبل ازآن که آقای یوکیو آمانو رئیس آژانس، این اطلاعات را در گزارش خود به کنفرانس عمومی ارائه دهد، برخی از نهادها به این اطلاعات دست یافته‌اند.»
عباسی هشدار داد: « اگر آقای آمانو از درخواست ما برای خودداری از افشای اطلاعات‌مان چشم پوشی کند، وی در برابر خسارت احتمالی تاسیسات ایران چه از طریق اقدام تروریستی و یا عملیات نظامی، مسئول خواهد بود.»
این مقام ایرانی همچنین یادآور شد، بیش‌تر این نهادها برای صهیونیست ها کار می‌کنند و ایران با جدیت از آمانو خواسته است تا از ارائه چنین گزارش‌هایی به کنفرانس عمومی خودداری کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: « وی (آمانو) باید در این باره، به ویژه در شرایطی که برخی از کشورها با ایران دشمن هستند، بیشتر مسئولیت پذیر باشد.»
عباسی یادآور شد، آژانس باید در پاسخ به حسن نیت ایران درهم‌کاری با بازرسان، از کشورهایی که با ایران دشمنی دارند بخواهد تا توسل به اقدامات تروریستی که امنیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را به مخاطره می‌افکند، متوقف کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.