رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری اعلام کرد: تسهیلات نوسازی اتوبوس ها کافی نیست

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری اعلام کرد: تسهیلات نوسازی اتوبوس ها کافی نیست

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری اعلام کرد:
تسهیلات نوسازی اتوبوس ها کافی نیست

ممتازنیوز: ئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری از نهایی شدن مراحل پرداخت ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی اتوبوس خبر داد و گفت:‌ این میزان تسهیلات فقط ۱۴ درصد از مبلغ یک اتوبوس را پوشش می‌دهد.

بهه گزارش «پرشین خودرو»، احمدرضا عامری با انتقاد از وعده‌های دولت در خصوص تامین اقلام مورد نیاز به نرخ مصوب، افزود:‌ متاسفانه از سال قبل مسئولان وعده های فراوانی برای تامین لاستیک با نرخ مصوب می‌دهند و حتی بعضی معاونان وزیر نیز از اجرای برنامه‌هایی در این زمینه خبر داده‌اند، اما واقعیت این است که تاکنون هیچ برنامه حمایتی برای صنف اتوبوس‌داران توسط دولت اجرا نشده است.
وی ادامه داد: ‌البته شاید برنامه‌های مورد نظر آقایان اجرا شده و ما خبر نداریم!
رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری با تاکید بر این‌که همه ملزومات مورد نیاز اتوبوس را با قیمت بالا از بازار آزاد خریداری می‌کنیم، اظهار کرد: بر خلاف ادعای مسئولان ملزومات مورد نیاز اتوبوس را با قیمت بالا از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک بی‌کیفیت چینی ۲ میلیون تومان است، در حالی که قیمت یک جفت لاستیک با کیفیت اروپایی از چهار میلیون تومان به بالاست.
به گزارش تسنیم، عامری با بیان این‌که تا جایی که بتوانیم از استفاده لاستیک‌های چینی به سبب ترکیدن سریع آنها اجتناب می‌کنیم، افزود:‌ اما در بعضی موارد چاره‌ای نداریم و باید لاستیک چینی خریداری کنیم. این نوع لاستیک فرسایش بسیار بالایی دارد.
وی در ادامه با بیان این‌که صحبت‌هایی در خصوص پرداخت ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوس کشور شده است، گفت: این برنامه هنوز عملیاتی نشده است و البته این تسهیلات در برابر قیمت ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان یک اتوبوس رقمی نیست و دردی را درمان نمی‌کند.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.