رئیس جمهور، بخش اول فاز ۲ پالایشگاه آبادان را افتتاح کرد

بخش اول فاز ۲ پالایشگاه آبادان دوشنبه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور، بخش اول فاز ۲ پالایشگاه آبادان را افتتاح کرد

به گزارش ممتاز نیوز، طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری شد.

طرح توسعه پالایشگاه آبادان (فاز ۲) با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری با جزئیات احداث یک ردیف جدید پالایشی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی براساس استاندارد یورو پنج و کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش درصد تولید مازوت از ۴۵ به ۲۶ درصد، افزایش تولید ۵۳ درصد گاز مایع و ۲۳درصد نفت گاز و ۶ درصد بنزین و ایجاد اشتغال مستقیم برای هفت هزار نفر از بومیان محلی به بهره برداری خواهد رسید.

در این فاز، واحدهای تولید هیدروژن HPU، هیدروکراکر HCU، گاز مایع LPG، واحد تقطیر نفت خام و واحد تقطیر خلا CDU/VDU و واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار احداث شد.

واحدهای تصفیه نیز در مرحله دوم تعریف شده‌اند که منجر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو پنج خواهند شد.

فاز ۲ پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز تعریف شده است که با بهره‌برداری نهایی از آن این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش می‌یابد.

با بهره برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان امکان صادرات مواد پالایشی بیشتر با بهره‌بردرای از فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.