رئیس جمهور وارد رشت شد

ایران > استان‌ها– ممتازنیوز:
محمود احمدی‌نژاد برای افتتاح ۱۵ طرح صنعتی و عمرانی بزرگ در گیلان وارد رشت شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه و استاندار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، کیهان هاشم نیا استاندار صبح سه شنبه در حاشیه این سفر گفت: احمدی‌نژاد در دومین سفر به گیلان از ابتدای امسال صبح امروز برای افتتاح همزمان ۱۴ طرح صنعتی و عمرانی و ۱۶ هزار واحد مسکن مهر به این خطه سفر کرده است.

وی افزود: همچنین ۱۶ هزار واحد مسکن مهر، شش طرح صنعتی، پنج طرح آبرسانی کشاورزی و شهری، دو طرح برق رسانی و یک بیمارستان در رودبار طرح هایی می باشند که احمدی نژاد در سفرچند ساعته خود به گیلان افتتاح خواهد شد.

استاندار گیلان گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها با اشتغالزایی مستقیم هزار و ۳۲۴ نفر ۱۱ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در استان اظهارداشت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای پائین ۲۵ نفر و هزار و ۶۰۰ واحد نیز در قالب بافت فرسوده با هشت هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

هاشم نیا همچنین با اشاره به افتتاح شش طرح صنعتی اذعان داشت: این طرح ها شامل مجتمع ذوب آهن فولاد خزر با دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی، کارخانه تولید گازهای صنعتی با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری وظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار متر مکعب محصولات گاز اکسیژن، گاز آرگون و نیتروژن، طرح توسعه کاشی خزر با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون متر مربع، کارخانه فرآیند فولاد کاوه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن میلگرد فولادی در شهرک صنعتی رشت و کارخانه فولاد با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن در شهرک صنعتی صومعه سرا است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح های صنعتی برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می گردد.

استاندار گیلان افزود: برای ساخت شبکه های آبرسانی سدهای سفیدرود، پلرود و شفارود نیز که در مجموع آب هشت هزار هکتار از شالیزارهای پائین دست این سدها را تامین می کند ۳۷۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی و برج هوایی هزار و ۵۰۰ متر مکعبی آب منطقه ای در لاهیجان و تاسیسات ذخیره و تنظیم فشار آب منطقه شرقی رشت با ۲۲۰ میلیارد ریال نیز از طرح های دیگری است که امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد.

هاشم نیا افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی رودبار با ۳۰ میلیارد ریال هزینه، خط ۶۳ کیلووات دو مداره رشت شمالی با ۵۰ میلیارد ریال و پست ۶۳/۲۰ کیلوولت منطقه آزاد انزلی با ۸۰ میلیارد ریال هزینه از طرح های دیگری است که سه شنبه به بهره برداری می رسد.

وی یادآورشد: از مجموع این طرح ها هفت طرح شامل بیمارستان۳۲ تختخوابی رودبار، شبکه های آبرسانی سدهای شفارود، سفیدرود، پلرود، ذوب آهن فولاد خزر، تولید گازهای صنعتی و کاشی خزر از طرح های مهرماندگار است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.