رئیس سازمان اطلاعات رژیم قذافی ظرف دو هفته در دادگاه حاضر می‌شود

۳۰م دیماه ،

سخنگوی دفتر دادستان کل لیبی اعلام کرد: تحقیقات دربارهٔ رئیس سازمان اطلاعات نظام قذافی به پایان رسیده و وی ظرف دو هفته آینده در دادگاه حاضر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، “طاها بعره”، سخنگوی دفتر دادستان کل لیبی اعلام کرد: تحقیقات مقامات قضایی دربارهٔ عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعاتی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که گفته می‌شود دست راست قذافی نیز بود، به پایان رسیده است.

وی در این اظهارات خود اعلام کرد: در حال حاضر تحقیقات پایان یافته و دادستان بیش از دو هزار صفحه سند در اختیار دارد که همه این اسناد علیه السنوسی است.

سخنگوی دفتر دادستان کل لیبی همچنین تاکید کرد: اتهامات وارده علیه السنوسی طی هفته آینده اعلام خواهد شد و وی برای اولین بار ظرف دو هفته آتی در دادگاه حاضر خواهد شد.

این مسئول لیبیایی در ادامه گفت: در حال حاضر مذاکراتی دربارهٔ امکان محاکمه السنوسی و سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی به طور همزمان و با یکدیگر وجود دارد اما هنوز هیچ تصمیم نهایی دربارهٔ این مساله اتخاذ نشده است.

“علی الشیخی”، سخنگوی رئیس کل ستاد مشترک لیبی نیز اعلام کرد: از میان جرائم و اتهاماتی که به السنوسی وارد شده است، می‌توان به کشتار زندان بوسلیم در سال ۱۹۹۶ اشاره کرد.

دادگاه کیفری بین‌الملل پیشتر دستور بازداشت عبدالله السنوسی، معمر قذافی و سیف الاسلام قذافی را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضد بشری در انقلاب لیبی صادر کرده بود.

عبدالله السنوسی که یکی از چهره‌های برجسته رژیم قذافی بوده، در مارس سال ۲۰۱۱ در موریتانی بازداشت شد و در سپتامبر همان سال به مقامات لیبیایی تحویل داده شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.