رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: توزیع سیم‌کارت در مدارس اقدام درستی نیست

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: توزیع سیم‌کارت در مدارس اقدام درستی نیست

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شواهد کافی برای مضر بودن آنتن‌های تلفن همراه نیست اما برخی اقدامات مانند توزیع سیم‌کارت رایگان به دانش‌آموزان درست نیست و ممکن است اثرات سویی بر سلامت کودکان داشته باشد.
 
به  گزارش فارس، کاظم ندافی در همایش ایمنی پرتوهای غیریون‌ساز اظهار داشت: هر چند هم‌اکنون اطلاعاتی نداریم که بگوییم آنتن‌های تلفن همراه برای سلامتی مضر هستند اما آنتن‌ها نباید در مهدکودک‌ها، مدارس و جاهایی که افراد حساس زندگی می‌کنند نصب شوند و باید با حفظ حریم نصب شوند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، افزود:‌ گوشی تلفن همراه منبع تابش پرتو است که باید ورود و فروش آنها تحت نظارت قرار گیرد.

وی ادامه داد: انجمن بین‌المللی تخریب در خصوص سرطان، تلفن همراه را در گروه B2 قرار داده؛ یعنی بعضی از شواهد در حالت آزمایشگاهی اثرات سویی را در سلامت نشان داده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: علاوه بر این بار بیماری‌های ناشی از پرتو فرابنفش براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه ۷۰۰ مورد مرگ زودرس در ایران است و تعداد سال‌های عمر از دست رفته بر اثر بیماری‌های ناشی از پرتو فرابنفش ۲۹ هزار سال است.

وی گفت: به این معنا که به خاطر بیماری‌ها و نارسایی‌های ناشی از پرتو فرابنفش ۲۹ هزار سال عمر در ایران از دست می‌رود.

ندافی گفت: اگرچه در رابطه با آنتن‌های تلفن همراه شواهد کافی برای مضر بودن نداریم و این آنتن‌ها هر روز توسعه پیدا می‌کنند و در تمام دنیا نیز همین‌طور است؛ اما برخی اقداماتی که به لحاظ فرهنگی مورد تایید سازمان سلامت کشور نیست، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مثلا در فروردین ماه سال جاری پیامکی برای افراد ارسال شد که به دانش‌‌آموزان سیم‌کارت رایگان داده می‌شود و این اقدامات درست نیست و ممکن است اثرات سویی بر سلامت داشته باشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: باید تمام سازمان‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند از جمله وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی،‌ محیط زیست و اپراتورها با همکاری هم این حوزه را سامان دهند.

وی ادامه داد: الان ادعا نداریم که آنتن‌های تلفن همراه مشکل‌ساز هستند و محدودیتی برای آنها ایجاد نمی‌کنیم؛ اما آنها هم باید متعهدانه و مسئولانه این توسعه را انجام دهند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.