رئیس کمیته مخابرات محلس: مزیت واعظی به وزارت ارتباطی بودنش است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: واعظی در قبل استخدام وزارت ارتباطات بوده و در بخش‌ها و پست‌هایی چون معاون و رئیس مرکز مایکروویو مخابرات و مدیر عاملی مخابرات فعالیت کرده است.
 
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با تسنیم، اشاراتی به سوابق محمود واعظی گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت ارتباطات داشت و اظهار کرد: این شخص در قبل استخدام وزارت ارتباطات بوده و در بخش‌ها و پست‌هایی چون معاون و رئیس مرکز مایکروویو مخابرات، مدیریت خدمات شهری مخابرات، معاون مخابراتی وزیر پست-تلگراف و تلفن و مدیر عاملی مخابرات فعالیت کرده و از این جهت دارای مزایای بسیاری است.
وی افزود: از منظر تجربیات و تحصیلات هم دارای لیسانس برق، فوق لیسانس الکترونیک و دکترای روابط بین‌الملل است و علاوه بر این در پست‌هایی چون معاون وزیر امور خارجه نیز بوده و دارای تجربیات است.
او با بیان اینکه به نظرم واعظی اقبال نمایندگان را به دنبال داشته باشد، ابراز کرد: پیش از این جلساتی را با او داشته‌ام و از این حیث گمان می‌کنم نمایندگان با برنامه‌ها و دیدگاه‌های او موافق باشند.
نماینده مردم سبزوار در بهارستان دربارهٔ بعضی اولویت‌های واعظی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اولویت‌های او مخابرات است و با توجه به اینکه در چند سال اخیر مظلوم واقع شده باید با یک بازسازی به جایگاه اصلی خود بازگردد.
سبحانی فر ادامه داد: خوشبختانه مطرح شدن نام ایشان هم‌زمان با رأی آوردن کلیات طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شده است و واعظی نیز مشتاق تصویب این طرح در مجلس و ورود آن به حوزه اجرایی است.
او دربارهٔ این طرح جامع گفت: کلیه موضوعات خرد و کلان در این برنامه دیده شده و در صورت قانون شدنش بسیاری از خواسته‌ها ما و برنامه‌های دولت در آن دیده شده و قابلیت اجرایی دارد.
رئیس کمیته مخابرات مجلس دربارهٔ بعضی اولویت‌هایی که وزیر آینده این حوزه باید تمرکز خود را بر روی آن‌ها داشته باشد نیز عنوان کرد: وظایف این بخش متأسفانه بسیار پراکنده شده که نیاز به یک تجمیع دارد تا تمامی بخش‌های مرتبط با ICT بتوانند در پیشبرد آن کمک کنند.
وی افزود: اولویت دیگر باید پیاده سازی طرح جامع ICT باشد تا عقب ماندگی‌های این حوزه از برنامه چهارم جبران و هم شاخص‌های برنامه پنجم توسعه احصاء شود تا موضوعاتی مانند گسترش پهنای باند، افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی ۶۰ درصد خانوارها به اینترنت پرسرعت، اختصاص ۲ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی به به این حوزه و… به نتیجه و سرانجام برسد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.