رابطه آب سرد و سکته قلبی

۲۳خردادماه،
ممتاز نیوز: آب سرد سبب اسپاسم و گرفتگی رگ های قلب می گردد و خطر سکته قلبی را در اشخاصی که از آن استفاده می کنند بالا می برد.
به عنوان نمونه دو ظرف، یکی حاوی آب سرد و دیگری پر از آب گرم را در نظر بگیرید. وقتی شما انگشت تان را در آب سرد فرو می برید پس از مدتی سرمای آن را در تمام بدنتان حس می کنید و اگر انگشتتان را داخل آب گرم فرو کنید پس از مدتی حس می کنید که پیشانی تان خیس عرق شد

بنابراین وقتی شما آب سرد می خورید یا از دوش آب سرد یا استخر آب سرد و… استفاده می کنید عروق و رگ های همه بدنتان از جمله قلب به یکباره تنگ شده و خطر سکته قلبی را بالا می برد. به همین سبب اکیدا پیشنهاد می کنم اشخاصی که سونا می روند و از هوای گرم اتاق سونا خارج می شوند به یکباره به حوضچه های آب سرد نپرند زیرا این کار ممکن است به اسپاسم قلبی، سنکوپ و درنهایت به مرگ منجر شود.

این پیشنهاد فقط برای اشخاص مبتلا به بیماری های قلبی نیست بلکه شامل همه اشخاص می گردد زیرا بسیار ها در ظاهر سالم می باشند اما در باطن بیماری قلبی دارند که خودشان هم به آن پی نبرده اند. این پیشنهاد برای اشخاص بالای ۵۰ سال و سالمند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که آب سرد نخورده و از دوش آب سرد به هیچ وجه استفاده نکنند.

منبع:‌مجله پزشکی مادر
 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.