رابطه از دست رفتن سرمایه های اجتماعی و افزایش مشکلات اقتصادی

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: رابطه حفظ سرمایه های اجتماعی با اتمام مشکلات اقتصادی کشور یک رابطه مستقیم است. اگر نتوانیم سرمایه های اجتماعی را حفظ کنیم به دور باطل از دست رفتن سرمایه های اقتصادی می افتیم.

محسن سرخو در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای حفظ سرمایه اجتماعی کشور که یک ضرورت تلقی می شود چند موضوع حائز اهمیت است. مهم ترین پارامترهایی که در این موضوع اثر دارند بحث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال مناسب و متناسب با تحصیلات فارغ التحصیلان، ایجاد بستر مناسب برای امنیت سرمایه گذاری، جلوگیری از تصمیمات هیجانی و ناگهانی و کاهش مداخلات دولت در مباحث اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: ثبات اقتصادی می تواند از اصلی ترین پارامترهای حفظ سرمایه های اجتماعی باشد. مردم، دانشگاهیان و جوانان که زحمت کشیدند تلاش کردند و درس خواندند به دنبال زندگی با آرامش و با درآمد مناسب هستند. وقتی این امر برایشان تامین نشود، ممکن است تحصیلاتشان را کنار بگذارند و به عنوان نیروهای ساده مشغول به کار شوند. یا اگر امکانی برایشان فراهم شود، مهاجرت کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه حیف است این سرمایه های اجتماعی که در کشور برایشان هزینه شده از کشور بروند، اضافه کرد: افراد با تجربه طرف دیگر این ماجرا هستند. افرادی که فعالیت های اقتصادی و تجربه کاری داشتد در صورت متلاطم بودن بازار اقتصادی مهاجرت می کنند و سرمایه و تجربه هایشان را هم از کشور خارج می کنند. خروج این تجربه ها و سرمایه خسارتی دوچندان به کشور وارد می کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: رابطه حفظ سرمایه های اجتماعی با اتمام مشکلات اقتصادی کشور یک رابطه مستقیم است. اگر نتوانیم سرمایه های اجتماعی  را حفظ کنیم به دور باطل از دست رفتن سرمایه های اقتصادی می افتیم. این یک فرمول علمی است. دولت و رسانه ها و همه نهادهای مدنی باید تلاش کنند تا برای حل مشکلات اصلی کشور در ابتدا سرمایه های اجتماعی را حفظ، رشد و پرورش دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.