رابطه سیگار کشیدن و خندیدن

۱۵ام بهمن ،

اگر هنوز به این باور غلط معتقدید که پک زدن به سیگار سبب شادی می‌شود، کاملا در اشتباه میباشید چون کارشناسان بهداشت و سلامت عممومی در یک آزمایش تازه تاکید کردند که سیگار سبب افزایش استرس و سیگار کشیدن به بهای از دست دادن خنده‌هایتان تمام می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه براون در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در یک مطالعه تازه روی ۲۳۶ زن و مردی که سعی داشتند عادت سیگار کشیدن را ترک کنند دریافتند که استعمال سیگار نه تنها اضطراب را کاهش نمی‌دهد بلکه در عوض منجر به آزاد شدن هورمون استرس در بدن می‌شود.

این کارشناسان می‌گویند: اشخاصی که سیگار را ترک می‌کنند، شادتر می‌شوند و این تاثیر تا زمانی که دوباره سراغ این عادت ناسالم نرفته‌اند،‌ باقی می‌ماند.

به گزارش تورنتونیوز، نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد اگر سیگاری‌ها این عادت مضر را ترک کنند علائم افسردگی کم کم در آنها از بین می‌رود و اگر سیگار کشیدن را دوباره آغاز کنند، بازهم دچار افت خلق می‌شوند.

روانشناسان در این مطالعه می‌گویند: سیگار کشیدن روی تمام حواس تاثیر سوء می‌گذارد و ترک آن به بهبود این حواس کمک می‌کند و قطعا کمک می‌کند که کیفیت زندگی انسان بهبود پیدا کند و حس بهتری به زندگی داشته باشند.
منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.