رابطه عینک آفتابی غیر استاندارد و آب مروارید

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک فوق تخصص شبکیه چشم عنوان کرد: اشعه UV که طول موج کمتر از ۴۰۰ نانومتر دارد یکی از مضرترین اشعه ها برای چشم و پوست می باشد با استفاده از عینک های آفتابی استاندارد می توان چشم ها را دربرابر آب مروارید ، پیر چشمی مراقبت نمود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود صالحی پور با اشاره به فصل تابستان و افزایش استفاده از عینک آفتابی گفت: نیاز به یک عینک آفتابی خوب و مناسب همیشه مورد توجه است، درشهر های ساحلی جنوب کشور نباید ازمراقبت چشم ها و استفاده از عینک های آفتابی غافل شد .

وی ادامه داد: عینک آفتابی استاندارد است که اشعه زیر طول موج ۴۰۰ نانومتر را جذب کند همچنین باید به طور کامل چشم را بپوشاند و ۸۰ درصد نوری را که به چشم می تابد جذب نماید.

این فوق تخصص شبکیه چشم مرکزآموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس در خصوص رنگ عینک های آفتابی اشاره کرد: بهترین رنگ برای عینک آفتابی رنگ قهوه ای ومشکی است سایر رنگ ها به جز رنگ آبی ممنوعیتی برای استفاده ندارند .

این فوق تخصص یاد آور شد: عینک های آفتابی با رنگ آبی به سبب عدم جذب مناسب اشعه سبب آسیب به چشم می شوند و استفاده از آنها نه تنها هیچ اثر مثبتی در جذب اشعه ندارد بلکه اثرات معکوس نیز خواهد داشت به همین سبب پیشنهاد می گردد که از عینک های آفتابی با رنگ آبی استفاده نشود.

صالحی پور ادامه داد: آنچه که حائز اهمیت است آن است که مردم آگاه باشند که قیمت در تعیین عینک آفتابی هیچ نقشی ندارد بسیاری از عینک های آفتابی با قیمت های مناسب نیز، قابلیت جذب اشعه UV را دارند .

وی در این ارتباط پیشنهاد کرد: عدم استفاده از عینک و یا استفاده از عینک های نامناسب خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید ، کاتاراکت، پیر چشمی و آسیب به قرنیه را افزایش می دهد .


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.