رازهایی برای داشتن کودکانی باهوش!

اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر کودک شما هم اوقات تلخی می کند وقت آن است که دیگر او را تنبیه نکنید چرا که پرخاشگری کودکان نشان از باهوش بودن آنها در آینده است.

ناصر کلانتری متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از والدین در تربیت فرزندشان با پرخاشگری کودک برخورد می کنند که هنگامیکه کودک اوقات تلخی و یا بهانه گیری انجام میدهد بهتر است والدین واکنشی از خود نشان ندهند چرا که درگیر شدن با کودک سبب تشدید عصبانیت کودک می گردد.

وی افزود: بعضی از کودکان به طور مکرر اوقات تلخی می کنند که معمولاً بچه های سر زنده و با هوش تری در آینده می باشند چراکه بهتر از هر کسی میدانند که چه از اطرافشان می خواهند.

وی در ادامه گفت: اغلب خواسته های کودکان در بعضی مواقع بیش از حد انتظار والدین است که همین امر سبب می گردد والدین و یا اطرافیان مانع آن شوند و به این ترتیب اینگونه رفتارها که به حالت پرخاشگری است را در کودکان به وجود می آورند.

وی تصریح کرد: والدین در زمانی  که کودکشان پرخاشگری می کند نباید دچار تشدید عصبانیت کودک خود شوند چرا که شدت شور و هیجان کودک نسبت به هر یک از تصمیماتش در این طغیان ها منعکس می گردد.

وی عنوان کرد: کودکانی که وارد دوران سنی ۳ یا ۴ می شوند شدت سرکشی های احساسی آنها و ناامیدی ها به طور شدید کاهش پیدا می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.