رالی داکار، جنگ انسان و صحرا

۰۹ام بهمن ،

رقابت های رالی داکار یکی از پر هیجان ترین و پر خطرناک ترین رالی جهان است که به معنای واقعی جنگ میان انسان و صحرا را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، رالی داکار (جنگ انسان و صحرا) معتبرترین و بزرگترین رالی رقابت های جهانی ورزش اتومبیل رالی و موتورسواری حرفه ای است که هر سال به مدت ۲ هفته به طول می انجامد. کلاس های اصلی این مسابقات در ۳ کلاس خودروهای سواری، موتورسیکلت و کامیون برگزار می گردد.

رقابت های سخت و طاقت فرسا، جالب و پر خطر رالی داکار هر ساله با بروز حوادث متعدد جان شرکت کنندگان را تهدید می کند. گرمازدگی،‌ خونریزی داخلی ناشی از تکان های شدید در حین رانندگی طولانی مدت، پایین آمدن شدید آب بدن رانندگان و همین طور موانع طبیعی که در هر صحرای خالی از سکنه می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد.

وجود حیوانات درنده و موجودات سمی مثل مارها و حشرات و همچنین عوارض ناشناخته زمین مثل تپه ها و دره ها با چاله های پیش بینی نشده در مسیر رالی داکار یکی از بزرگترین میدان های رقابت انسان و طبیعت می باشند.


در کنار این مسائل زندگی با ابتدایی ترین امکانات، خوابیدن در کاروانسراهای قدیمی و یا چادرها، سپری کردن شب های سرد در صحرا، مقابله با طوفان های شن از ویژگی های رالی داکار است.


رالی داکار سال ۲۰۲۲ یا سی و چهارمین رالی داکار از پنجم ژانویه آغاز شده است.


در رالی امسال ۴۴۹ نفر از ۵۳ ملیت رانندگان خودرو، کامیون و موتورسواران شرکت کرده اند و نزدیک به ۸۴۰۰ کیلومتر مسیر را می پیمایند، در نهایت در سانتیاگو شیلی تکلیف قهرمان مشخص می گردد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.