رامنی از اوباما جلو زد

جام جم آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حکایت از آن دارد که برای نخستین بار در رقابت های ریاست جمهوری سال جاری، نامزد جمهوریخواهان از رقیب دموکرات خود پیش افتاده است.

به گزارش روزنامه هاآرتض، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه “پیو” نشان می دهد که “میت رامنی” توانسته میزان آرای خود در میان مردم امریکا را به بیش از آرای “باراک اوباما” برساند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی جدید، ۴۹ درصد از مردم آمریکا که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند از تصمیم خود برای رای دادن به رامنی در انتخابات ششم نوامبر خبر داده اند.

این در حالی است که فقط ۴۵ درصد از مردم آمریکا گفته اند که در این انتخابات به اوباما رای می دهند.

در نظرسنجی قبلی موسسه پیو که در ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) انجام شده بود، اوباما ۵۱ درصد از آرای مردم را بدست آورده بود و ۴۲ درصد از مردم آمریکا نیز گفته بودند که به میت رامنی رای خواهند داد.

به نوشته هاآرتض، محبوبیت رامنی در میان رای دهندگان آمریکایی پس از مناظره وی با اوباما که چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، رو به افزایش گذاشت و در روزهای گذشته نیز اعلام شد که فاصله رامنی با اوباما به دو درصد رسیده است.

در همین رابطه بلافاصله پس از اتمام مناظره رامنی با اوباما، شبکه خبری سی.ان.ان یک نظرسنجی برگزار کرد که در نهایت ۶۷ درصد از بینندگان اعتقاد داشتند رامنی در مناظره توانسته اوباما را شکست بدهد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.