رامنی و نتانیاهو درباره ایران رایزنی کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، “میت رامنی” رقیب جمهوریخواه “باراک اوباما” در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به فعالیتهای هسته ای ایران گفت: فکر نمی کنم نیازی باشد که ما در نهایت از نظر نظامی فعال شویم.

وی طی گفتگویی تلفنی با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز تردید در مورد خواسته تل آویو برای اقدام نظامی علیه ایران افزود: با این حال گزینه نظامی را حذف نمی کنیم. به ادعای رامنی، هدف از این اقدام واشنگتن این است که ایران بداند حمله نظامی به عنوان “یک گزینه محتمل” وجود دارد.

 

رقیب اوباما پیشتر وی را متهم کرده است رژیم صهیونیستی را که به عنوان همپیمان اصلی آمریکا در خاورمیانه به شمار می رود، در سختی ها تنها گذاشته است. اوباما نیز در پاسخ به این انتقاد رامنی را متهم کرده که همانند “جرج دبلیو. بوش” دنبال به راه انداختن جنگی دیگر در خاورمیانه است.

 

رامنی در سفر ماه جولای خود به سرزمینهای اشغالی از تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل حمایت کرد، اقدامی که با مخالفت شدید فلسطینی ها روبرو شد. این در حالی است که آمریکا نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان از به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت صهیونیستها خودداری کرده است.

 

گفتنی است رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ اقدام به اشغال بخش شرقی بیت المقدس اشغالی کرد که طبق قوانین بین المللی به فلسطینی ها تعلق دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.