رانت‌خواری نتیجه لقمه حرام است

امام جمعه قم:

خبرگزاری پانا:تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه‌معصومه‌(س)، رانت‌خواری، دزدی و… را از نتایج آلودگی به غذای حرام عنوان کرد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، دیروز در نشستی با رییس و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور که در حرم حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار شد، اظهارداشت: یکی از ویژگی های انبیای الهی روحیه رشد وتوجه تکاملی بشریت بوده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خدای متعال پیامبر را سفارش به استفاده و بهره برداری از غذا های پاک و طیب می‌کند، لذا ابتدا تاکید خدای متعال بر طیب بودن غذای انسان است .

امام جمعه قم ادامه داد: هرحلالی طیب نبوده ولی هر طیبی حلال است و نقش غذای حلال و طیب در عمل صالح تاثیر گذار می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی با بیان این‌که مسئولین دامپزشکی در جایگاه حساس نظارت قرار دارند، گفت: با توجه به نقش سلامتی غذا در رشد و بالندگی انسان، لذا باید طوری عمل شود که غذای طیب و حلال از مسیر خود خارج نشود.

امام جمعه قم با اشاره به این‌که لشکرکشی های غرب و استکبار به عراق و افغانستان نتیجه لقمه حرام است، افزود: امروز همه شاهدیم که استکبار جهانی با یورش‌های مختلف به جهان اسلام، در صدد تضعیف جایگاه اسلام بوده که نشان می دهد غذای های حرام در آن تاثیر گذاشته است.

تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه‌(س) ادامه داد: دزدی، رانت‌خواری، فساد و… همه از نتایج آلودگی به غذا های حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان خطاب به مسئولین دامپزشکی، تاکید کرد: در اجرای نظارت دقیق بر غذای حلال هیچ گونه لغزش و مسامحه کاری را روا ندارید .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.