راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه طرح ایران، نقطه تلاقی همه طرح‌های ارائه شده برای حل بحران سوریه است، گفت: این طرح با استفاده از همه دیدگاه‌های مطرح شده و با استفاده از راه‌کاری سیاسی و با هدف دست‌یابی به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی تهیه شده است.

حسین رویوران درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به تحولات اخیر سوریه گفت: حوادث اخیر در این کشور نشان می‌دهد که جنگ به مرحله فرسایشی رسیده است،بنابراین راهکار سیاسی نیاز اساسی حل بحران سوریه است.

وی افزود: غرب و آمریکا تأکید دارند که گفتگو با دولت بشار اسد امکانپذیر نیست و خواهان تداوم خشونت در این کشور هستند  و کشورهای ترکیه، عربستان، و قطر مجری سیاست‌های آمریکا بوده و در جهت کمک به مخالفان و تروریست ها در سوریه تلاش می کنند.

رویوران با اشاره به راه کار کشورمان برای حل بحران در سوریه تصریح کرد:طرح ایران، نقطه تلاقی همه طرح‌های ارائه شده برای حل بحران است و این طرح با استفاده از همه دیدگاه‌های مطرح شده با هدف دست‌یابی به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی تهیه شده و حل بحران سوریه با وجود همه ابعادش به صورت مسالمت آمیز امکان پذیر است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: طرح راهکارهای گوناگون و کثرت آنها از سوی ایران، عراق و نماینده سازمان ملل اخضر ابراهیمی،نشانگر نوعی اجماع برای حل این بحران از طریق سیاسی بوده و اکنون زمان آن رسیده است که با به کارگیری راهکاری سیاسی بحران در این کشور را پایان دهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.