راهنمای روش انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۳۹۵

راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۵

دکتری 95 ، دکتری 95

سازمان سنجش اموزش کشور با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دوره دکتری ۹۵ به مهمترین سوالات داوطلبان پاسخ داد.

راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۵

روش انتخاب رشته دکتری ۹۵

سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دوره دکترای سال ۹۵ را منتشر کرد که بر این اساس داوطلبان دوره دکتری تا ۲۱ فروردین ماه باید برای انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته از کد رشته های مورد علاقه خود اقدام کنند.

روش گزینش داوطلبان

داوطلبان این آزمون به این صورت گزینش شدند که نتایج اولیه وضعیت علمی داوطلبان به صورت کارنامه و براساس نمره کل تراز نهایی حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب دروس امتحانی و رتبه آنان و با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده اعلام شده است.

پذیرش نهایی داوطلبان نیز به این صورت است که پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان باید با توجه به اطلاعیه های صادر شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صورت کسب حدنصاب علمی لازم و شرایط اعلام شده به دانشگاه های مورد نظر برای انجام مرحله ارزیابی تخصصی مراجعه کنند.

پس از ارزیابی تخصصی فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در دهه اول شهریور ماه اعلام می شود.

همچنین داوطلبان واجد شرایط برای پذیرش دوره های دکتری می توانند براساس آیین نامه ۱۸ تیرماه سال ۹۳ و مصوبات مربوط به شورای هدایت استعدادهای درخشان عمل کنند.

شیوه های آموزشی در مقطع دکتری

شیوه های آموزشی در این مقطع به دو روش آموزشی و پژوهشی و پژوهش محور صورت می گیرد. که در طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر ۵ سال است و سهمیه های لحاظ شده ارائه تسهیلات به داوطلبان نیز براساس سهمیه رزمندگان و سهمیه مربیان صورت می گیرد.

چگونگی پذیرش اتباع خارجی

تمام اتباع غیر ایرانی شرکت کننده در این آزمون باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی بند مربوط به اتباع خارجی را در تقاضانامه ثبت نام اینترنی علامت گذاری کرده باشند.

تمام اتباع باید دارای شرایط و ضوابط این بند باشند.

راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۵

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.