راهنمای کامل مهاجرت به کانادا

آشنایی با ویزای ویزیتوری و اقامت موقت در کانادا:

به غیر از شهروندان کانادایی و مهاجران دارای اقامت دائم، دیگر متقاضیان برای ورود به کانادا به عنوان ویزیتور، چه ویزای اقامت موقت داشته باشند و چه نداشته باشند، باید ویزای ویزیتوری خود را دریافت کنند. کانادا هر ساله بیش از ۳۵ میلیون ویزای موقت غیر مهاجرتی ارائه می دهد.

افرادی که می خواهند برای مدت کوتاهی به کانادا وارد شوند، به عنوان توریست، کارگر خارجی موقت (work permits)، همچنین دانشجویان بین المللی (study permits ) باید درخواست خود را ارائه داده و ویزای اقامت موقت (TRV) دریافت کنند.

ویزای اقامت موقت (TRV) ، مدرکی است که توسط اداره مهاجرت کانادا صادر می شود و به این معنا است که دارنده ویزا از شرایط لازم ورود به کانادا به عنوان یک ویزیتور برخوردار است. با توجه به شرایط ذکر شده در این ویزا ممکن است بتوان یک بار و یا چند بار وارد کانادا شد.

به عنوان یک قانون کلی ، این ویزا برای جهانگردان فقط ۶ ماه اعتبار دارد. کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط شان برای دوره های زمانی مختلف پذیرفته می شوند.

لازم به ذکر است که دریافت "ویزای اقامت موقت" معتبر به این معنا نیست که " افسر مهاجرت و شهروندی کانادا" با ورود ویزیتور در گمرگ ورود به کانادا موافقت کند. در گمرک ورود به کانادا، تمامی ویزیتورها باید ثابت کنند که هدف از ورود به کانادا اقامت موقت است. " افسر مهاجرت و شهروندی کانادا" در بندرگاه ورود ، از ورود افرادی که قصد ندارند پس از پایان انقضای ویزای ویزیتوری شان کانادا را ترک کنند ممانعت می کند.

علاوه بر این، بخش جرائم و پزشکی از ورود این افراد به کانادا ممانعت می کند. ویزیتورهای کانادا همچنین باید ثابت کنند که می توانند از خودشان در مدت زمان اقامت موقت حمایت کنند.

 

راهنمای کامل مهاجرت به کانادا

 

ویزای اقامت موقت FAQ در کانادا:

 
ویزای اقامت موقت چیست؟

مقیمان موقت کانادا و شهروندان کانادا می توانند به راحتی وارد کانادا شوند. ویزیتورهای دیگر کانادا از جمله توریست ها، دانشجویان، و کارگران نیز برای ورود به کانادا لازم است از اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ویزای اقامت موقت (TRV ) دریافت کنند.

 

قبل از اینکه وارد شوید:

هزینه زندگی در کانادا:

اطلاعات ارائه شده در این قسمت  به شما کمک می کند که هزینه زندگی خود را در کانادا برآورد کنید. زندگی در کانادا با زندگی در کشور مادریتان تفاوت دارد. شما برای بالا بردن مهارت ها و تجربه خود باید شغلی با درآمد بالاتر داشته باشید. این بدان معنی است که شرایط مالی شما می تواند دستخوش تغییرات شود. حتی اگر درآمد بالایی در کانادا داشته باشید ممکن است هزینه زندگی بیشتر از کشور خودتان باشد.

قبل از مهاجرت خود را از نظر مالی آماده کنید

هزینه اقامت در محل موردنظر خود را بررسی کنید. با این حال هزینه برخی اقلام و خدمات خاص در سرتاسر کانادا یکسان است. با بانکدار، وکیل یا مشاور مالی خود مشورت کنید که کشورتان چه محدودیت هایی دارد و چه مقدار پول می توانید جابجا کنید. این موضوع را که چه مقدار پول می توانید به کانادا بیاورید و اقلامی که می توانید بدون گمرک و مالیات وارد کنید را در وب سایت آژانس خدمات مرزی کانادا  بررسی کنید. اگر می خواهید به عنوان یک کارگر ماهر، سرمایه گذار، موسس یک شرکت یا برای شغل آزاد به کانادا مهاجرت کنید، باید مدارکی در جهت اثبات برخورداری از سرمایه کافی برای پشتیبانی از خود و خانواده تان بعد از ورود به کانادا ارائه دهید. زمانی که درخواست خود را برای مهاجرت ارائه می دهید، باید مدارک مالیتان را نیز به دفتر ویزای کانادا در کشور خود عرضه کنید.

کسورات حقوق خود را پرداخت کنید در کانادا:

در اغلب مشاغل در کانادا، کارفرما مقداری پول از چک پرداختی حقوق شما برداشت می کند. پرداخت کسورات چک می تواند به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد از حقوق شما را کسر کند. پول این کسورات معمولاً صرف موارد زیر می شوند:

  • مالیات بر درآمد
  • طرح پانسیون(حقوق بازنشستگی) کانادا یا طرح پانسیون کبک
  • بیمه استخدام

مزایای قانونی بیمه ی استخدام در کانادا:

اشخاصی که شغل خود را بدون هیچگونه کوتاهی در انجام کار از دست می دهند (برای مثال مقرری کمبود کار، مرخصی های همگانی و فصلی) و نیز برای آن دسته از اشخاصی که آمادگی و توانایی لازم برای انجام کار را دارند ولی شغلی پیدا نمی کنند، می توانند از مزایای قانونی بیمه استخدام بهرمند گردند. در صورتیکه شرایط زیر در مورد شما صدق می کند مشمول قانون حق بیمه استخدام می شوید:

  • پرداخت حق بیمه به حساب EI
  • از دست دادن شغل بدون هیچگونه کوتاهی از فرد
  • بیکاری در حداقل ۷ روز متوالی از ۵۲ هفته اخیر یا شروع آخرین بیمه استخدام
  • عدم اشتغال به کار در ۵۲ هفته اخیر یا شروع آخرین بیمه استخدام خود به میزان ساعات مورد نیاز
  • آمادگی و تمایل به کار
  • مدارک کتبی از موسسات کاریابی مبنی بر جستجو برای کار

انتخاب شهر:

انتخاب شهر مناسب در کانادا:

کانادا کشوری بزرگ با شهر های زیادی برای زندگی است که هر کدام آب و هوا، فرهنگ، خدمات  و … مخصوص به خود را دارند. حتی اگر دوستان یا بستگانی دارید که در کانادا زندگی می کنند، به این فکر کنید که دوست دارید زندگی شما در کانادا چگونه باشد. آیا می خواهید در شهری بزرگ زندگی کنید؟ آیا در شهر کوچک احساس بهتری دارید؟ به چه نوع آموزشی نیاز دارید؟

تنوع در جوامع کانادایی

اگر مهارتهای خاصی در کار دارید، بهتر است جایی زندگی کنید که به بهترین نحو از آنها استفاده شود. وقت بگذارید و موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. از جمله:

  • هزینه زندگی
  • خدمات بهداشتی
  • آب و هوا
  • فعالیتهای فرهنگی
  • مراکز اجماع عمومی
  • کتابخانه ها
  • تسهیلات
  • زبان

شهرهایی با وسعت گوناگون در کانادا:

بیشتر تازه واردان به کانادا در یکی از سه شهر بزرگ این کشور مستقر می شوند: تورنتو (۴٫۴ میلیون نفر)، مونترآل (۳٫۴ میلیون نفر) و ونکوور (۱٫۹ میلیون نفر). شهر های متوسط در حدود ۱۰۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون نفر جمعیت دارند. می توانید با مراجعه به وب سایت هر ایالت و منطقه اطلاعات بیشتری درباره شهرهای کانادا کسب کنید. بسیاری از این وب سایت ها در رابطه با سازمان های دولتی و آژانس ها، مراکز آموزشی و موارد دیگر مربوط به شهر های بزرگ اطلاعاتی را می توانند در اختیار شما قرار دهند. همچنین بسیاری از وب سایت ها فهرستی از اطلاعات توریستی در اختیار شما قرار می دهند.

زندگی در خارج از شهر کانادا:

نواحی روستایی کانادا از فضای باز و هوای بسیار تمیزی برخوردار هستند. امکانات خصوصی و عمومی روستاها بستگی به این دارد جایی که زندگی می کنید چقدر با نزدیک ترین شهر بزرگ فاصله دارد.

 

یادگیری انگلیسی و فرانسوی برای کانادا:

صحبت کردن به زبان انگلیسی یا فرانسوی به شما کمک می کند تا خود را با شرایط زندگی در کانادا وفق دهید و به آسانی شغلی پیدا کنید، با کانادایی ها ارتباط برقرار کنید و با فرزندان خود به زبانی که در مدرسه یاد می گیرند صحبت کنید. همچنین برای اینکه یک شهروند کانادایی شوید باید زبان انگلیسی یا فرانسوی را بدانید. بهتر است که هر دو زبان را یاد بگیرید. بسته به اینکه تصمیم می گیرید در کجای کانادا زندگی کنید، دانستن دو زبان به شما کمک می کند که با مردم در جامعه و شغل جدید خود بهتر ارتباط برقرار کنید.

 

انگلیسی و فرانسوی در سراسر کانادا:

به غیر از ایالت کبک که زبان رسمی آن فرانسوی است، زبان انگلیسی متداول ترین زبان در همه جای کانادا است.فرانسوی در ایالت های دیگر هم کاربرد دارد خصوصاً در نیو برانزویک، آنتاریو و منیتوبا. نیو برانزویک تنها ایالت کاناداست که هر دو زبان در آن رسمی است. کانادا یک کشور دو زبانه است و انگلیسی و فرانسوی زبانان در هر ایالت و منطقه ای وجود دارند.

 

آموزش زبان به طور گسترده در کانادا در دسترس است:

کلاسهای زبان زیادی وجود دارند و بسیاری از آنها رایگانند. بعضی مواقع به این کلاسها ای سی ال برای انگلیسی و اِف سی ال برای زبان فرانسوی می گویند. لازم است توانایی های خود را قبل از آمدن به کانادا ارزیابی کنید. یک ارزیابی کامل از زبان مشخص می کند که به کدام زبان و چقدر آموزش نیاز دارید.

 

خاک، آب و هوا در کانادا:

کانادا کشوری بسیار گسترده است. مساحت آن ۹،۹۸۴،۶۷۰ کیلومتر مربع است و این موضوع کانادا را به دومین کشور بزرگ جهان تبدیل کرده است. بیشترین فاصله از شمال تا جنوب آن (روی زمین) از نوک نانووات تا جنوبی ترین نقطه اونتاریو به ۴۶۳۴ کیلومتر می رسد. طولانی ترین فاصله از شرق به غرب آن از شرقی ترین نقطه نیو فاونلند و لابرادور تا غربی ترین نقطه سرزمین یوکان که با آلاسکا هم مرز است به ۵۵۱۴ کیلومتر می رسد. برای آنکه وسعت کانادا را بهتر تصور کنید، بدانید که رانندگی از هالیفاکس (نوا اسکاشیا) تا ونکوور (بریتیش کلمبیا) ۷ روز طول می کشد و پرواز از هالیفاکس تا ونکوور نیز  7 ساعت طول می کشد.

 

ایالات و مناطق کانادا:

کانادا از ۱۰ ایالت و سه منطقه تشکیل شده است و به پنج ناحیه تقسیم می شود:

  • ناحیه شرقی که به آن ناحیه آتلانتیک هم گفته می شود که ایالات نیو فاونلند و لابرادور، نوااسکوتیا، نیو برانزویک و جزیره پرنس ادوارد را در بر می گیرد.
  • ناحیه مرکزی ایالت های کبک و آنتاریو را در بر می گیرد.
  • ناحیه پرری (چمنزار) منیتوبا، ساسکاچوان و بعضی از قسمت های آلبرتا را شامل می شود.
  • ناحیه سواحل غربی آلبرتا و بریتیش کلمبیا را در بر می گیرد.
  • ناحیه شمالی سه منطrه نانووات، یوکان و مناطق شمال غربی را شامل می شود.

شهر مرکزی هر ایالت و منطقه، در جاییکه حکومت ایالتی و منطقه ای واقع شده، قرار دارد.

 

منابع طبیعی در کانادا:

جنگل های کانادا، حیات وحش و مناطق حفاظت شده آن در دنیا شناخته شده هستند. کانادا دارای بیش از ۷۱،۵۰۰ گونه گیاهی و حیوانی است که بیست درصد حیات وحش باقیمانده در جهان و ده درصد جنگل های جهان را شامل می شود. کانادا هفت درصد از منابع قابل تجدید آب شیرین و ۲۵ درصد از جلگه های جهان را در اختیار دارد. کانادا همچنین طولانی ترین ساحل دنیا را دارد.

 

مردم کانادا:

اگر چه کانادا بسیار گسترده است، اکثر جمعیت ۳۱ میلیونی آن (۸۰%) در شهر های نواحی جنوبی کشور ساکن هستند. بیشتر جمعیت کانادا در مرز ۲۵۰ کیلومتری ایالات متحده زندگی می کنند. ۲۵ شهر کانادا جمعیتی بیشتر از ۱۰۰،۰۰۰ نفر دارند که در کل کمتر از ۱ درصد عرض کانادا به حساب می آید. کانادا با ۳۱ میلیون نفر جمعیت سی و سومین کشور جهان از نظر جمعیت است.

 

تنوع ادیان در کانادا:

کانادا یک جامعه چند فرهنگی است. زندگی در این کشور با ادیان و عقاید متنوع را تجربه کنید.

 

قوانین در کانادا:

کانادا کشوری قانونمند است. این قوانین توسط دولتی که از طرف مردم انتخاب می شود وضع می گردد. قوانین در کانادا در مورد همه مردم از جمله پلیس، قضات، رهبران سیاسی و کسانی که برای دولت کار می کنند صدق می کند. هدف اصلی این قوانین برقراری نظم در جامعه، حل کردن اختلافات به روش مسالمت آمیز و نشان دادن ارزش ها و باورها در جامعه کانادایی است. در کانادا تا زمانیکه جرم شما ثابت نشود شما بی گناه هستید.

 

مساوات در برابر قانون در کانادا:

ما به سیستم قضایی خود یک سیستم عدالت محور می گوییم. همه  در کانادا چه شهروند باشند و چه مقیم دائم، در برابر قانون برابرند. در کانادا زنان می توانند شغل و مسئولیت هایی همانند مردان داشته باشند. در کانادا کسی به خاطر نام خانوادگی، میزان دارایی، طبقه اجتماعی و جنسیت استخدام نمی شود.

 

بعضی قوانین مهم که ممکن است شامل خانواده شما شوند در کانادا:

  • کودکان زیر ۱۲ سال نباید در خانه تنها گذاشته شوند یا از کودکان کم سن تر نگهداری کنند.
  • همه کودکان ۶ تا ۱۶ سال باید بعضی آموزش ها را ببینند.
  • بسته به اینکه در کجای کانادا زندگی می کنید، باید ۱۸ یا ۱۹ سال داشته باشید تا بتوانید مشروبات الکلی بخرید یا بنوشید.
  • استفاده و خرید و فروش داروهای اعتیاد آور از جمله حشیش، هروئین و کوکائین بر خلاف قانون است.
  • هر گونه طرح با اظهار نظر جنسیتی اگر باعث رنجش کسی شود بر خلاف قانون است.
  • زدن هر کس از جمله همسر یا فرزندان چه در خانه و چه در عموم بر خلاف قانون است.

 

دولت:

دموکراسی از حقوق مردم دفاع می کند در کانادا:

کانادایی ها به حق رأی و تصمیم اینکه چه کسی کشور را اداره کند احترام می گذارند. کانادا یک کشور دموکراتیک است. این بدان معنی است که شهروندان کانادایی می توانند قوانین و شیوه اداره توسط دولت را در هر سطحی از آن عوض کنند. کانادا این کار را با انتخاب افرادی برای فعالیت در بخش های فدرال، ایالتی، منطقه ای و شهری انجام می دهد. این افراد که به آنها نماینده گفته می شود دولت را شکل می دهند و باید به قوانین احترام بگذارند.

 

حقوق و مسئولیت ها در کانادا:

کانادایی ها برای حفظ حقوقشان، مسئولیتهایی از جمله اطاعت از قانون و احترام به حق آزادی دیگران دارند. همچنین حمایت از سیستم دموکراتیک کانادا با شرکت در انتخابات یک مسئولیت مهم است.

 

حقوق بشر :

شهروندان و ساکنین کانادایی حقوقی دارند:

باید حقوق و وظایف خود را در کانادا بدانید. همچنین دانستن اهمیت منشور حقوق و آزادی های کانادایی برای اینکه بدانیم به چه چیز باور داریم و چگونه باید در این کشور زندگی کنیم مهم است.

 

منشور، از حقوق شما حمایت می کند در کانادا:

منشور حقوق و آزادی های کانادا بخشی از نظامنامه کانادا است و از لحظه ای که به کانادا وارد می شوید از شما حمایت می شود. این منشور ارزش هایی که یک کانادایی با آن زندگی می کند را شکل می دهد و انواع حقوق فردی و آزادی هایی که میتوانیم دراین کشور توقع داشته یاشیم را شرح می دهد. بعضی از این حقوق و آزادی ها عبارتند از:

  • حق زندگی، آزادی و امنیت فردی
  • آزادی تفکر و مذهب
  • آزادی عقیده، باور، نظر و بیان که شامل آزادی مطبوعات و رسانه می شود
  • آزادی برای برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز
  • آزادی برای پیوستن به گروه ها
  • مصونیت از تفتیش و ضبط بدون دلیل و حبس و مجازات ناعادلانه
  • حق بی گناه فرض شدن تا اثبات جرم
  • حق احراز و استفاده ازمشاور حقوقی(وکیل) بدن تأخیر
  • حق محاکمه منصفانه بر طبق موازین قانون
  • حق حفاظت مساوی در برابر قانون و استفاده از مزیت های آن بدون تبعیض

حقوق و مسئولیت ها در کانادا:

از مردمی که در کانادا زندگی می کنند انتظار می رود که از قوانین کانادا اطاعت  کنند، به دیگران اجازه بدهند که از حقوق و آزادی های خود استفاده کنند واز میراث چند فرهنگی کانادا حراست کنند. همچنین این مهم است که کانادایی ها از سیاست مطلع شوند و به پیشرفت جامعه و کشور کمک کنند. شهروندان کانادا حقوق و آزادی های دیگری را از جمله حق رأی در انتخابات دارند.برای اطلاع از این حقوق  منشور حقوق و آزادی های کانادا را مشاهده کنید.

سیستم مراقبت از بهداشت عمومی در کانادا:

بیمه سلامت کانادا برای جلوگیری از هزینه بیشتر و پاسخگویی به نیاز های بهداشتی مردم به وجود آمده است. سیستمی که به آن معمولاً مراقبت های  پزشکی گفته می شود برای دسترسی مناسب همه ساکنین کانادا به مراقبت های بهداشتی، پزشک و بیمارستان ها طراحی شده است. مراقبت های بهداشتی کانادا به جای داشتن یک طرح ملی، ،از طرح های ایالتی و منطقه ای که هر کدام کارکرد ها و استانداردهای مشخصی دارد، تشکیل شده است.

 

بیمه سلامتی در کانادا:

همه کانادایی ها و ساکنین دائم باید در خواست بیمه سلامت بدهند. اگر بیمه سلامت داشته باشید نیازی به پرداخت مستقیم هیچگونه هزینه ای برای خدمات بهداشتی نیست و این هزینه ها از طریق مالیات شما پرداخت می شوند.

 

تحصیلات در کانادا:

همه کودکان آموزش می بینند در کانادا:

در کانادا حکومت برای هر کودک در هر ایالت یا منطقه ای که باشد، تحصیلات رایگان فراهم می کند. هزینه تحصیل از طریق مالیات پرداخته می شود و این تحصیلات توسط ایالات و مناطق کنترل می شوند. تحصیلات همگانی بسته به اینکه کودک در کدام ایالت یا منطقه زندگی می کند از سن چهار یا پنج سالگی شروع  می شود. طبق قانون کودک بسته به اینکه در کجا زندگی می کند، بایستی تا ۱۵ یا ۱۶ سالگی آموزش ببیند.

 

تحصیلات برای موفقیت مهم است در کانادا:

 بسیاری از افراد در کانادا بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان، به سراغ تحصیلات عالیه می روند. افراد تحصیل کرده نسبت به افردی که تحصیلات کمتری دارند، موفقیت اقتصادی  بیشتری را برای کشور رقم می زنند. همچنین مطالعات نشان داده که هر چه تحصیلات بیشتر باشد امکان اینکه فرد پول بیشری از شغل خود کسب کند بیشتر است. شما می توانید به تحصیل فرزندان خود با آگاهی از عملکرد تحصیل در کانادا  کمک کنید.

 

املاک و مستغلات در آلبرتا در کانادا:

آلبرتا دارای یکی از ارزان قیمت ترین بازارهای مسکن در بین شهرهای اصلی کانادا می باشد. میزان بالای مهاجرت به این استان و همچنین افزایش درآمد برای ساکنان آلبرتا موجب به وجود آمدن موجی از تقاضاها شده و منجر به افزایش قیمتها شده است، اما همچنان این استان محلی مقرون به صرفه برای خرید و یا اجاره مسکن باقیمانده است. با سرعت بخشیدن به تولید خانه های جدید توسط خانه سازان در این منطقه، انتظار می رود که هزینه مسکن در چند سال آینده کاهش پیدا کند.

میانگین قیمت خانه در آلبرتا تقریبا بین ۳۸% تا ۴۸% پایین تر از تورنتو و ونکوور است.(ادمونتون ۱۷۶،۶۱۰ دلار؛ کالگری ۲۲۲،۸۶۰ دلار). به طور کلی هزینه ای که بابت مسکن از درآمد پرداخت می شود، پایین تر از میانگین کانادا است و بین ۱۸ تا ۲۸ درصد متغییر بوده که رابطه ای مستقیم با نوع مسکن دارد. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر برای پیدا کردن مسکن، زمانیکه به آلبرتا مهاجرت کردید، سایت دولت آلبرتا اطلاعات دقیقی در مورد خرید یا اجاره مسکن در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

املاک و مستغلات در اونتاریو در کانادا:

با توجه به رشد مستمر و جمعیت زیاد، شهرهای مهم اونتاریو گرانترین بازارهای مسکن در کانادا را دارند. باید به این نکته توجه داشت که با این حال درآمد بالا در این استان به جبران هزینه های بالاتر کمک می کند و شدت این روند در شهرهای کوچکتر در اونتاریو صدق نمی کند. با این حال ، بسیاری از خانواده ها با انتخاب زندگی کردن در مناطق حومه اطراف شهرهای بزرگ اونتاریو هزینه های خود را کاهش می دهند. قیمت متوسط خانه در شهر تورنتو بالای ۳۵۰۰۰۰ دلار و همچنین بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار برای اتاوا می باشد. در مجموع، با توجه به شهر و نوع مسکن بین ۲۵ تا ۴۱ درصد از درآمد خانوار صرف هزینه های مالکیت در استان اونتاریو می شود.

 

املاک و مستغلات در بریتیش کلمبیا در کانادا:

بازار مسکن در بریتیش کلمبیا اندکی از دیگر نقاط کانادا گرانتر است. میانگین هزینه مسکن در بریتیش کلمبیا در دو شهر ونکوور و ویکتوریا از همه جا گرانتر است، با این حال هر کدام توسط مناطق اطراف شهر محصور شده اند. در کل، درصد هزینه هایی که بابت به دست آوردن مسکن در مناطق ونکوور و ویکتوریا کسر می شود بین ۳۰ تا ۶۰ درصد است. میانگین اجاره برای صاحبان خانه در بریتیش کلمبیا، ۴۰۹ دلار می باشد، مقداری بالاتر از میانگین ملی با رقم ۸۵۳ دلار. املاک و مستغلات تجاری به صورت کلی نزدیک تر به میانگین ملی کانادا هستند.

بسیاری از افرادی که در ونکوور زندگی می کنند، تصمیم می گیرند که در مناطق اطراف شهر از جمله ریچموند، سوری یا برنابی، زندگی کنند. فواید زندگی در این مناطق هزینه پایین مسکن و فضای بیشتری برای زندگی می باشد. برای مهاجران جدید، این مناطق جوامع تازه شکل گرفته ای از مهاجران را ارائه می کند. این مناطق جوامعی فرهنگی برای مهاجران فراهم کرده و از آنها پشتیبانی می کنند.

 

املاک و مستغلات در کبک در کانادا:

کبک یکی از مناسب ترین بازار های مسکن در کانادا را دارد. با وجود جمعیت زیاد این استان، هزینه متوسط یک خانه در مونترال زیر ۲۰۰،۰۰۰ دلار است. به این ترتیب مونترال یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها نسبت به این ابعاد و اندازه در شمال امریکا می باشد. با این حال، قیمت خانه ها در مرکز شهر کبک به طور متوسط ۳۵ درصد کمتر از مونترال می باشد.به رغم رونق اخیر املاک و مستغلات در کبک، هزینه های کرایه خانه، بطور قابل توجهی نسبت به تورنتو و ونکوور پایین باقیمانده است. با این حال، متوسط درصد درآمد خانوار بابت صرف هزینه های مالکیت، کمی بالاتر از حد متوسط کانادا است، که در محدوده ۲۷-۴۲ ٪ بسته به نوع خانه متغیر است.

املاک و مستغلات در منیتوبا در کانادا:

هزینه های پایین مسکن یکی دیگر از نکات کلیدی تصمیم گیری برای زندگی در منیتوبا است. بازار مناطق مسکونی این استان بسیار رقابتی بوده و و پیدا کردن خانه هایی با هزینه های مناسب به آسانی امکان پذیر است. میانگین قیمت مسکن در وینیپگ کمتر از ۱۲۲،۰۰۰ دلار است، که با این رقم این استان در رتبه دوم از لحاض پایین بودن هزینه مسکن قرار دارد. میانگین کسر پول از درآمد های یک خانواده توسط صاحب خانه بین ۱۵تا۳۰ درصد است. همچنین خانه های جدیدی با سرعت بسیار بالایی در حال تولید هستند که باعث شده است در ۵ سال گذشته این منطقه ۸۵ درصد در فراهم سازی مسکن پیشرفت داشته باشد.

یکی از دیگر نکات مثبت این استان، مسیر خانه تا محل کار است که با توجه به اینکه شهرنشینی در این منطقه اشباع نشده است، برای پیدا کردن محلی مناسب برای زندگی نیازی نیست که به مناطقی دور، خارج از شهر مراجعه کنیم. شهر وینیپگ کمترین طول مسیر تا محل کار را با رقم میانگین ۶ کیلومتر نسبت به هر شهر دیگری در کانادا با جمعیت بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر دارد. به دلیل مسیر های کوتاه وقت بیشتر برای گذراندن با خانه و خانواده وجود دارد.

املاک و مستغلات در نوا اسکاشیا در کانادا:

یکی از عناصر اصلی هزینه کم زندگی در نوا اسکاشیا، قیمت مقرون به صرفه مسکن در این منطقه است. میانگین قیمت برای خرید یک خانه دو طبقه هالیفاکس فقط ۱۴۳،۰۰۰ دلار است، در حالیکه برای خانه ای مشابه در بعضی دیگر از شهرهای بزرگ کانادا هزینه ای به میزان دو برابر این مبلغ انتظار میرود. مسکن مناسب و مقرون به صرفه در این منطقه قابل دسترس است. متوسط درصد درآمد خانوار که بابت هزینه های مالکیت مسکن کسر می شود، در میان پایینترین نرخ ها در سطح کشور است و با توجه به نوع مسکن به میزان ۲۱-۳۲٪ متغیر می باشد.

املاک و مستغلات در نیو برانزویک در کانادا:

خانه های مقرون به صرفه و قابل تهیه، به آسانی در نیوبرانزویک در دسترس هستند. میانگین قیمت مسکن در سنت جان زیر ۱۶۰,۰۰۰$ است. به علاوه میانگین هزینه هایی که بابت مسکن از درآمد کاسته خواهد شد بین ۲۱ تا ۳۲ درصد است بسته به نوع مسکن که این رقم در میان پایین ترین انواع خود در کاناداست.

املاک و مستغلات در نیو فاندلند و لابرادور در کانادا:

خانه های مناسب و مقرون به صرفه به آسانی در نیوفاندلند پیدا می شوند. به طور متوسط هزینه یک خانه در سینت جان ۱۵۰،۰۰۰ دلار می باشد. علاوه بر این، متوسط درصد درآمد خانوار بابت صرف هزینه های مالکیت بسته به نوع خانه ۲۱-۳۲٪ است، که البته یکی از پایین ترین مقادیر در کانادا می باشد.

املاک و مستغلات در ساسکاچوان در کانادا:

ساسکاچوان یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها در کانادا برای خرید و یا اجاره مسکن برای مهاجران می باشد. فقط ۶۴ درصد از ساکنان ساسکاچوان در مراکز شهری زندگی می کنند. تقاضای کمتر شهرنشینی قیمت های مسکن را پایین نگه می دارد در نتیجه مسکن در ساسکاچوان بسیار مقرون به صرفه است. قیمت خانه به طور متوسط در رجینا بالاتر از ۱۱۵۰۰۰$ است، که پایین ترین نرخ به نسبت تمام شهرهای کانادا می باشد. خانه ها با میانگین قیمت ۱۳۵۰۰۰$، در ساسکاتون بسیار مقرون به صرفه هستند متوسط درصد درآمد خانوار که بابت هزینه های مالکیت اخذ می شود بین ۱۸% تا ۳۰%، بسته به نوع مسکن متفاوت است.

املاک و مستغلات در جزیره پرنس ادوراد در کانادا:

جزیره پرینس ادوارد از جمعیت کم و مسکن ارزان قیمت برخوردار است. میانگین قیمت مسکن در P.E.I کمتر از $۱۵۰۰۰۰ است، و آن را تبدیل به یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها برای زندگی در این کشور کرده است. علاوه بر این، متوسط درصد درآمد خانوار که بابت هزینه های مالکیت اخذ می شود بین ۲۱-۳۲٪ است که بسته به نوع مسکن متفاوت است و یکی از پایین ترین انواع خود در کانادا است.

املاک و مستغلات در یوکان در کانادا:

یکی از جنبه های جذاب دیگر استاندارد بالای زندگی در یوکان قابلیت صاحب خانه شدن آن است. مسکن مناسب و مقرون به صرفه به آسانی در یوکان در دسترس است. فروش املاک و مستغلات نشان می دهد که قیمت مسکن در وایت هورس به طور متوسط نزدیک به $۱۷۰٫۰۰۰ است. قیمت به طور قابل توجهی با توجه به محله، از حدود ۱۲۰٫۰۰۰$ شروع و تا حدود ۱۹۱٫۰۰۰ $جا به جا می شود. میانگین اجاره به طور متوسط، آن گونه که توسط سرشماری سال ۲۰۰۱ اندازه گیری شد، ۷۱۶$ بوده است.

املاک و مستغلات در ناحیه شمال غربی در کانادا:

با توجه به هزینه های مربوط به ساخت و ساز ساختمان هایی که بتوانند در شرایط آب و هوای سرد مقاومت کنند، اسکان در NWT اغلب گرانتر از میانگین کانادا است. قیمت متوسط مسکن در این مناطق از ۲۷۵،۰۰۰ دلار تا ۳۱۰،۰۰۰ دلار می باشد، که این شهر را یکی از گرانترین بازار های مسکن در کانادا تبدیل کرده است. با این حال، هزینه یک خانه در خارج از یلونایف نسبت به شهر می تواند تا ۵۰ درصد کمتر باشد.

 

زندگی در کانادا:

کانادا به عنوان عضوی از گروه جی ۷ (گروه کشورهای صنعتی) از استاندارد بالای زندگی، زیر ساخت های اجتماعی عالی، نیروی کار تحصیل کرده و متخصص، سیستم آموزشی در سطح جهانی برخوردار بوده ویک کشور موفق در امر بازرگانی است. کانادا به دسترسی خدمات اجتماعی بسیار خوب و مراقبت های پزشکی که اساساً توسط عموم تغذیه می شود افتخار می کند.کشور کانادا به خاطر احترام به حقوق بشر ،عفو و عدالت اجتماعی معروف است. در سطح بین المللی کانادا سابقه ای عالی در ایستادن در مقابل تبعیض و بی عدالتی دارد. احترام به حقوق بشر و آزادی های فردی عمیقاً رعایت می شود و هر دو مورد در منشور حقوق و آزادی های کانادایی ها گرامی داشته شده اند. با تاریخ غنی در امر مهاجرت کانادا یک جامعه بشدت چند فرهنگی است. کانادا برای ادامه پیشرفت به مهارتها، استعداد ها و پشتکار تازه واردین نیاز دارد. امروزه کانادا، خانه ای برای مهاجرین از سرتاسر جهان است و به جذب مردمی از تمام دنیا که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و در آنجا زندگی کنند، ادامه می دهد. مهاجران به سمت این کشور زیبا جذب می شوند چرا که کانادا ثبات، شکوفایی و صلح را تضمین می کند.

مسکن در کانادا:

علیرغم وسعت بسیار زیاد کانادا، فقط بخش های کوچکی این سرزمین برای سکونت استفاده می شود. اکثر کانادایی ها در شهر های بزرگ به فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرز جنوبی کشور زندگی می کنند. هاتورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا و کالگاری پر چمعیت ترین شهرهای کانادا هستند.

 

مسکنی شایسته نیاز های شما در کانادا:

اشکال و دسترسی خانه ها از شهری به شهر دیگر و منطقه ای به منطقه دیگر فرق می کند. در ساحل غربی کانادا سبک معماری منحصر به فردی وجود دارد چرا که اقلیم متعادل آن انعطاف پذیری بهتری برای شیوه ساخت در اختیار می گذارد. در کل شما می توانید مسکن های بزرگتری در حومه شهر های بزرگ پیدا کنید. در داخل شهرهای کانادا هر چه به مرکز شهر نزدیک تر می شوید تراکم آپارتمان ها، خانه ها و افزایش مالکیت مشترک، مسئله ای عادیست.

میانگین هزینه اجاره آپارتمان های دوخوابه در شهر های بزرگ کانادا به شرح ذیل است:

  • تورنتو:ماهانه $۱۰۷۵ دلار کانادا
  • ونکوور:ماهانه $۱۰۷۱ دلار کانادا
  • اتاوا:ماهانه$۹۲۰ دلار کانادا
  • کالگاری:$۸۹۶ دلار کانادا
  •  

مدرسه ابتدایی و دبیرستان در کانادا:

سیستم آموزشی در کانادا تحت اختیارات قانونی هر ایالت است. به طور خلاصه سیستم آموزشی کانادا به ۴ بخش تقسیم می شود:

  • دبستان : از مهد کودک تا کلاس ۸
  • دبیرستان:از کلاس ۹ تا کلاس ۱۲
  • کالج: ویژه آموزش ها یی برای بازرگانی و کسب چند نوع مهارت فنی
  • دانشگاه: نهادهایی برای اخذ مدرک برای دانشجویان و کسب چند مهارت فنی

هر ایالت ممکن است تفاوتهایی جزئی در موارد فوق داشته باشد.

 

مراقبت های پزشکیدر کانادا:

کانادایی ها به سیستم جهانی مراقبت های پزشکی خود افتخار می کنند. مراقبت های پزشکی با بودجه دولت فدرال تحت اختیار قانونی ایالت ها هستند. سیستم مراقبت های پزشکی، هزینه های درمان، معاینات پزشکی و همچنین داروهای تجویز شده را در بر می گیرند.

 

مراقبت های پزشکی عالی در کانادا:

بسیاری از کانادایی ها چند نوع بیمه دیگر را هم انتخاب می کنند تا هزینه هایی که مشمول سیستم مراقبت های پزشکی نمی شوند از جمله هزینه های دندانپزشکی ،چشم پزشکی، فیزیو تراپی و بعضی از داروهای تجویز شده را دربر گیرند. بعضی مواقع این نوع بیمه های خصوصی را کارفرمای شما به عنوان بخشی از قرارداد کاری برای شما فراهم می کند.

 

دانشگاه ها در کانادا:

کانادا هر ساله پذیرای ۷۵۰۰۰ دانشجوی خارجی است که به دلیل استاندارد بالای آموزشی کانادا و شهریه های مناسب جذب این کشور می شوند. در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ یک دانشجوی خارجی بسته یه رشته تحصیلی و دانشکده انتخابی ، سالانه بین $۴۵۰۰ تا $۱۰۰۰۰ هزینه پرداخت می کرد.

کانادا چندین مدرسه و دانشکده مستقل و خصوصی (که بعضی ار آنها مدارس مذهبی هستند) دارد. این مدارس و دانشکده ها تا زمانیکه استانداردهای تعیین شده توسط دولت را داشته باشند ممکن است در هر ایالتی وجود داشته باشند.

مدارس و دانشکده های خصوصی، مستقل از سیستم مدارس عمومی عمل می کنند و شهریه های مربوط به خود را دارند. دانشکده های خصوصی اگر وابسته به یک موسسه عمومی نباشند از حکومت های ایالتی و منطقه ای بودجه دریافت نمی کنند.

 

حقایق و شخصیت های کانادا

کانادا کشوری بسیار بزرگ است و معادل ۳۳۰۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. همچنین کانادا یکی از چند فرهنگی ترین کشورهای جهان است. ۲۵% جمعیت ایالت اونتاریو متولدین خارج از کشور هستند.

 

دولت و حقوق در کانادا:

حکومت کانادا، سلطنت مشرطه ملکه الیزابت دوم به عنوان ملکه کشور است. اما در واقع قدرت او بسیار محدود و تقریباً یک مقام تشریفاتی است. حکومت کانادا بر پایه مدل نخست وزیری و پارلمانی پایه ریزی شده است. به این معنی که نخست وزیر (رهبر حزبی که بیشترین کرسی را در مجلس عوام انگلیس دارد) مقام اجرایی حکومت است. احزاب مخالف در کانادا فعال هستند و مردم به مشارکت سیاسی تشویق می شوند. آزادی های شخصی و حقوق بشر در منشور حقوق و آزادی ها گنجاده شده است.

مهمترین حقوقی که هر کسی در کانادا از آن برخورار است در قسمت زیر ذکر شده است:

  •          حق سخنرانی آزاد
  •          حق گردهمایی
  •         حق جنبش
  •          آزادی از تبعیض
  •         آزادی تحقیق و ضبط غیر قانونی
  •         حق گفتگو کردن به زبان فرانسوی و انگلیسی

 

زبان در کانادا:

کانادا بر اساس مخلوطی از دو فرهنگ انگلیسی و فرانسوی بنا نهاده شده است. برای مثال هر دو زبان در سراسر کشور رسمیت دارند.کانادایی ها این حق را دارند تا از دولت فدرال هم به انگلیسی و هم به فرانسوی در هر جایی از کشور خدمات بگیرند. با وجود اینکه انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی کشور هستند، مردم این کشور زبان های بیشماری را در کوچه و خیابان و خانه های خود صحبت می کنند. تقریباً همه فرهنگ ها و زبان ها در جهان می توانند نماینده و خانه ای برای خود در کانادا پیدا کنند.

 

دین در کانادا:

اگر چه بیشتر کانادایی ها خود را مسیحی می دانند، کانادا یک کشور سکولار با آزادی مذهبی است. همه مذاهب اگر بخواهند می توانند گرد همایی داشته باشند و عبادت کنند.

 

شهر ها در کانادا:

اکثر کانادایی ها در کلان شهرها در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرز ایالات متحده زندگی می کنند. کلان شهرهای کانادا از جمله تورنتو، مونترال، ونکوور و کالگاری، سبک، آب و هوا، اقتصاد و ویژگی های فرهنگی خاص خودشان را دارند. تورنتو یک مرکز بین المللی است که معمولاً با نیویورک مقایسه می شود. مونترال یک شهر سنت شکن و دوزبانه با چشم اندازی از پیشرفت فرهنگی و چاشنی اروپایی است. به ونکوور به خاطر مناظر طبیعی و سبک معماری شیشه ای و درخشندگی آن، "شهر شیشه" می گویند. کالگاری شهری اقتصادی و مرکز توسعه صنعت نفت کانادا است.

جغرافیا در کانادا:

کانادا شرایط جغرافیایی مختلفی دارد. سواحل غربی آن کوهستانی بوده و پوشیده از جنگل های پر باران و کهن است. مرزهای کانادای غربی مسطح با فضایی باز است که از افق تا افق کشیده شده است.کانادای مرکزی پوشیده از صخره است که به آن دفاع کانادا می گویند و رودخانه ها و دریاچه های زیادی در آن قرار دارد.آنتاریو جنوبی و کِبک خانه تپه های هموار، مزارع حاصل خیز و صدها شهر تشکیل شده است. در کرانه شرقی کانادا، ساحل جذاب و پر باد اقاینوس اطلس قرار دارد.

اقتصاد در کانادا:

اقتصاد کانادا در حال شکوفایی است. در سال ۲۰۰۸ تولید ناخالص ملی (GDP)،ت قریباً ۱٫۱۷۸ تریلیون دلار کانادا با سرانه تقریباً $۳۷۵۰۰ دلار کانادا و بیکاری در کانادا به از ۳۲ درصد به %۶٫۶ کاهش پیدا کرد. این بدین معنی است که اگر کسی جویای شغلی باشد معمولاً می تواند آن را پیدا کند. کانادا کشوری پر از منابع طبیعی است که پایه اقتصادی این کشور را تشکیل می دهد. نفت، الوار، و صنایع معدنی در اقتصاد کانادا بسیار موثرند. واحدهای تولیدی و خدماتی کانادا بسیار پیشرفته هستند. تکنولوژی،پژوهش، داروشناسی در کانادا در سطح جهانی قرار دارد و در بیوتکنولوژی، ارتباطات و مهندسی هوا فضا سرآمد جهان است.

کانادا با ایالات متحده هم مرز تجاری است. بیشتر صادرات کانادا به بازار آمریکا فروخته می شود. با اینکه این حقیقت در آمریکا کمی ناشناخته است ولی کانادا بزرگترین شریک تجاری ایالات متحده است. همچنین اولویت کانادا در قرارداد تجارت آزاد امریکای شمالی (NAFTA) به این معنی است که شرکت های کانادایی دسترسی نامحدودی به بیشتر بازارهای آمریکای شمالی دارند.

پول رایج در کانادا:

کانادا از پول اعشاری هم استفاده می کند به طوریکه هر ۱۰۰ سنت معادل یک دلار کانادا است که آن را با نماد استاندارد $ نشان می دهند. در حالت کلی ۱ دلار آمریکا برابر ۱٫۱۰ دلار کاناداست. سکه ها و اسکناس ها با نام گذاری های زیر منتشر می شوند:

  •          1 سنتی(پنی)
  •          5 سنتی(نیکل)
  •          10 سنتی(دایم)
  •          25 سنتی(کوارتر)
  •          1 دلاری(لونی)
  •          2 دلاری(تونی)
  •          5 دلاری
  •          10 دلاری
  •          20 دلاری
  •          50 دلاری
  •          100 دلاری
  •          1000 دلاری

Share

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.