راهکارهای دور زدن تحریم‌ها را رسانه‌ای نمی‌کنیم

عبدالحسین بیات امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی ۱۹ طرح پتروشیمی در غالب پروژه های مهر ماندگار دولت دهم گفت: در حال حاضر تمامی اعتبارات ارزی و ریالی این مجتمع های پتروشیمی تامین شده است و پیش بینی می شود با تصویب در اختصاص تسهیلات ارزی زمینه بهره برداری از این واحدها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه هم اکنون یک نظام متمرکز مالی، پیمانکاری و اجرایی برای ساخت و تکمیل طرح های نیمه تمام پتروشیمی ایجاد شده است، تصریح کرد: تاکنون از بین طرح‌های مهر ماندگار پتروشیمی دولت دو مجتمع پتروشیمی افتتاح شده است.

معاون وزیر نفت همچنین از آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی مجتمع پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن اتیلن خبر داد و افزود: به موازات راه اندازی این مجتمع پتروشیمی خط لوله اتیلن غرب هم در سال جاری به بهره برداری  می رسد.

این مقام مسئول در تشریح مهمترین اقدامات وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی پتروشیمی توضیح داد: در حال حاضر محدودیت‌هایی برای فروش و صادرات محصولات پتروشیمی ایجاد کرده ام اما این مسیر تاکنون مسدود نشده است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری که راهکارهای دور زدن تحریم‌های صنعت پتروشیمی را رسانه ای نمی کنیم، بیان کرد: این برنامه های جدید مقابله با تحریم هم اکنون تدوین شده است تا در جنگ اقتصادی غرب بتوانیم از منافع خود دفاع کنیم.

وی همچنین از فوریت و ضرب الاجل بودن صدور برخی مجوزها و مساعدت ها برای توسعه صنعت پتروشیمی در کوتاه ترین زمان ممکن در شرایط تحریم خبر داد و افزود: برخی از طرح‌های مهر ماندگار همچون مجتمع‌های پتروشیمی زنجان، گچساران و لردگان شاید تا پایان فعالیت دولت دهم راه اندازی نشوند اما قطعا برای افتتاح و بهره برداری آنها در دولت آینده کمترین اقدام لازم باید انجام شود.

بیات همچنین یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه های مهر ماندگار پتروشیمی را عدم پایبندی سهامداران به تعهدات قراردادی خود عنوان کرد و یادآور شد: با راه اندازی مرکز جذب سرمایه گذاری در شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه کارهای جدیدی به منظور تامین منابع مالی پیش بینی شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.