راهکار دولت یازدهم برای حفظ جایگاه تلفن همراه در استفاده از اینترنت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دولت یازدهم برای حفظ ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در بهره‌برداری از خدمات اینترنت چه راهکاری را اتخاذ خواهد کرد؟
 
به گزارش تسنیم، براساس آماری که از میزان ضریب نفوذ اینترنت در کشور برای سال قبل در دست است، ۶۱٫۰۶ درصد ضریب نفوذ قطعی دسترسی به اینترنت مطرح شده است.
این آمار می‌افزاید که از این میزان ضریب نفوذ، ۳۰٫۱۱ درصد کل ارتباطات از طریق تلفن همراه بوده است که مجموعا مشتمل بر ۲۲ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۸۰۹ کاربر می‌شود.
این آمار برای سال ۹۰ هم به شرح استفاده ۱۸٫۸۵ درصدی از GPRS برای کل ۴۳٫۲۳ درصد ضریب نفوذ اینترنت در کشور بوده است و در مجموع رایج‌ترین روش اتصال به اینترنت بوده است و طی یک سال توانسته ارتقای ۱۱٫۲۶ درصدی داشته باشد.
اما با این حال همچنان شاهد افت‌وخیزهای بسیاری در استفاده از خدمات تازه مربوط به نسل نوین ارتباطی هستیم و تکلیف اپراتورهایی که در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند، هنوز مشخص نیست.
این آمار هرچند در سال ۸۹ به نسبت ۹۰ از رشد بیشتری برخوردا بوده و در سال ۸۹ با ضریب نفوذ ۴۱٫۲۵ درصدی ارتباطات GPRS روبرو بوده‌ایم اما این موضوع خود گویای آغاز محافظه‌کاری در برابر تکنولوژی و نسل‌های نوین خدماتی بوده است یا به عبارتی شاید بتوان از اشباع خدمات پایه مخابرای و ارتباطی یاد کرد که زمینه‌ای تازه برای ورود ان‌ها در نظر گرفته نشده است.
همانطور که این روزها در قبال خدمات نسل سوم و ارائه بعضی خدماتی که تا دیروز خارج از چارچوب‌ها بوده باید منتظر کاهش ضریب نفوذ این حوزه در پایان سال به نسبت سال قبل باشیم.
با توجه به اینکه اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه در سال قبل ۳۰٫۱۱ درصد بوده است، باید انتظار رشد بسیار کمی را با توجه به رویه حال حاضر برای سال جاری داشته باشیم.
 
 
اما به راستی ضریب نفوذ اینترنت از طریق ابزار موبایل برای امسال چقدر خواهد بود؟! دولت یازدهم چه اقداماتی را برای توسعه این  جایگاه در نظر خواهد گرفت؟

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.