راه‌اندازی سامانه الکترونیکی “اظهار از راه دور” در گمرک بندر امام خمینی(ره)

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل گمرک بندرامام خمینی(ره) از الکترونیکی شدن اظهار در گمرک بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، داود دهقان مدیرکل گمرک بندرامام خمینی(ره) از الکترونیکی شدن اظهار در گمرک بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: سامانه اظهار از راه دور در راستای تسریع در انجام تشریفات گمرکی و فرایند ترخیص کالا در این گمرک راه اندازی شد.

دهقان افزود: در این روش اظهار گمرکی،ورود اطلاعات و ارائه اسناد به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی صاحب کالا انجام می شود.

وی ادامه داد: صاحبان کالا می توانند بدون حضور فیزیکی در گمرک از طریق اینترنت کالای خود را اظهار نموده و کار ورود اطلاعات را شخصاً انجام دهند ودر فازهای اجرایی بعدی می توانند اسناد و مدارک خود را اسکن و در سایت مربوطه بارگذاری و ارسال نمایند و پس از آن صرفا یک مرتبه برای ترخیص نهایی به گمرک مراجعه نمایند.

وی در ادامه از برنامه های آتی این گمرک هم خبر داد و گفت:در آینده نزدیک با اتصال این سامانه به بانک مرکزی امکان پرداخت الکترونیکی حقوق ورودی از طریق بانکهای عضو شتاب فراهم خواهد شد.
 
مدیرکل گمرک بندرامام خمینی(ره) گفت: این سامانه با پشتیبانی دفترآمار و فناوری اطلاعات و پژوهشکده دانشگاه تهران توسط کارشناسان ITاین اداره کل انجام گرفته است و از مزایای مهم آن می توان به کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی، صرفه جویی در زمان و هزینه مراجعان و مرتبط بودن با سایر سازمان های همجوار اشاره کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.