راه‌اندازی اولین خودپرداز بیت کوین در آمریکا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نخستین دستگاه خودپرداز (ATM) از ماه جاری در آمریکا از سوی روبوکوین راه‌اندازی می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد به خرید و فروش پول دیجیتالی بیت کوین بپردازند.

خبراقتصادی:  این کیوسک‌ها که قرار است در سیاتل و آستین تگزاس نصب شوند، شبیه دستگاه‌های ATM می باشند اما اسکنرهایی دارند که کارت‌های شناسایی دولتی مانند گواهینامه و گذرنامه را برای تایید هویت کاربران می‌خوانند.

این دستگاه‌ها به کاربران امکان می‌دهند بیت کوین را با پول واقعی معاوضه کنند یا با دادن پول به خرید بیت کوین بپردازند و این پول را به شکل یک کیف مجازی به تلفن هوشمندشان منتقل کنند.

بیت کوین در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و در شبکه جهانی رایانه‌ها مبادله می‌شود و از سوی شرکت خاص یا دولتی حمایت نمی‌شود و دارایی پشت آن وجود ندارد اما عرضه آن همانند کنترل ضرب پول از سوی سیستم بانکی مرکزی، به شدت کنترل می‌شود.

روبوکوین اولین دستگاه ATM بیت کوین خود را پاییز قبل در ونکوور راه اندازی کرد و قرار است این دستگاه‌ها را در آسیا و اروپا راه اندازی کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر هر بیت کوین حدود ۶۳۶ دلار قیمت دارد اما ارزش آن با رایج‌تر شدنش دچار نوسان شده است.

مقامات روسی اخیرا علیه استفاده از بیت کوین اخطار دادند و بکارگیری این پول دیجیتالی به عنوان جایگزینی برای ارز رایج را غیرقانونی خواندند. / ایسنا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.