راه‌اندازی بانک محیط زیست پیشنهاد تازه سازمان محیط زیست

فروردین ۱۴۰۳

قائم‌مقام سازمان محیط زیست توسعه و حفاظت از محیط زیست کشور را دو روی یک سکه عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی بانک محیط زیست پیشنهاد تازه سازمان محیط زیست برای رفع مخاطرات کشور است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علی محمد شاعری اظهار‌داشت: پیشنهاد سازمان محیط زیست به منظور رفع چالش‌ها و محدودیت‌های سازمان محیط زیست، تشکیل و راه‌اندازی بانک محیط زیست است.
قائم مقام سازمان محیط زیست افزود: تشکیل بانک محیط زیست می‌تواند در راستای ارائه خدمات و تسهیلات لازم به مجریان امر و اشخاص علاقه‌مند به محیط زیست به منظور ورود فناوری‌های نوین جهت حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور کمک شایانی کند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون در حوزه محیط زیست هیچگونه بانک تخصصی وجود ندارد تا تسهیلات لازم را در جهت رفع آلایندگی‌ها در اختیار بخش‌‌های مختلف قرار دهد.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: بدون شک به منظور اجرای فرآیندهایی نظیر عملیات بیابان‌زدایی، مقابله با ریزگرد‌ها، تولید محصولات سازگار با محیط زیست نیازمند ارائه وام‌هایی کم‌بهره و طویل‌المدت هستیم.
به گفته شاعری؛ ایجاد بانک محیط زیست می‌تواند یکی از برنامه‌های دولت یازدهم باشد.
قائم مقام سازمان محیط زیست ادامه داد: توسعه و حفاظت محیط زیست برای ارائه خدمات و تولید کالاهای متناسب با ظرفیت‌های محیط زیست کشور مکمل یکدیگر می باشند.
شاعری با اعلام اینکه توسعه و حفاظت از محیط زیست کشور دو روی یک سکه می باشند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه کشاورزی به سمت تولید محصولات ارگانیک پیش می‌روند، همچنین صنعت سبز را در کنار بهره‌گیری از انرژی‌های نوین در دستور کار خود قرار داده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.