راه آهن «گرگان ـ اینچه برون» افتتاح شد

ایران > دولت– ممتازنیوز:
محمود احمدی‌نژاد، صبح امروز در آخرین مرحله از سفر یکروزه خود به استان گلستان راه‌آهن «گرگان ـ اینچه برون» را با رمز «یا مهدی» افتتاح کرد.

به گزارش فارس، برای احداث این خط آهن، ۱۳ پل بزرگ احداث شده و در طول مسیر با توجه به باتلاقی بودن بخش‌هایی از بستر اجرای این خط آهن، عملیات گسترده و سنگین زیرسازی صورت گرفته است.

با افتتاح این خط آهن که قابلیت تردد قطارهای مسافربری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و تردد قطارهای باری با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را دارا می‌باشد امکان انتقال سالیانه ۱۰ میلیون تن بار و بیش از ۴۰۰ هزار مسافر از این پروژه مقدور خواهد شد.

لازم به ذکر است این خط آهن پس از توافق سه جانبه روسای جمهور سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان به طول ۹۶۰ کیلومتر مربع احداث شده که با احتساب ایستگاه ها طول این خط آهن در گلستان ۱۱۰ کیلومتر مربع است.

مهمترین مزیت این خط آهن علاوه بر اتصال سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به یکدیگر اتصال ریلی کشورهای آسیای میانه به دریای عمان و خلیج فارس، کشورهای آسیای شرقی و آسیای جنوب شرقی از طریق جمهوری اسلامی ایران است که موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مبادلات اقتصادی بین این کشورها افزایش می دهد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کار ساخت خط آهن گرگان به اینچه برون را برعهده داشته و برای ساخت آن یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بعد از ورود به فرودگاه گرگان به صورت متمرکز ۱۴ هزار و ۱۳۰ واحدی مسکن مهر و مجتمع ۲۵۶ واحدی مسکن مهر ویلایی شهر سرخنکلاته گرگان و سد مخزنی کبودوال و تونل انتقال آب سد زرین‌گل به سد کبودوال را افتتاح کرد.

رئیس جمهور پس از افتتاح این سه پروژه گلستان را مقصد تهران ترک می کند.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.