راه اندازی اتاق تمیز (Clean room) در ۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور

سه شنبه ۹ خرداد – ۱۲:۲۸:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون تحقیقات و فناوری خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  معاون تحقیقات و فناوری از راه اندازی اتاق تمیز (Clean room) در ۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مصطفی قانعی گفت: تجربه موفق راه اندازی این اتاق در دانشگاه علوم پزشکی تهران باعث شد به فکر راه اندازی این اتاق ها در ۵ دانشگاه دیگر باشیم که تاکنون این برنامه از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: تا پایان امسال از همه این اتاق ها بهره برداری می شود. حسن این اتاق ها اینست که در آن ها محصولات با تکنولوژی بالا تولید می شود و فرق آن با کارخانه اینست که محقق در کنار فضای علمی قرار دارد و استاد این فضا را برای آموزش دانشجو در اختیار دارد.
وی با اشاره به راه اندازی واحد کیت سازی در انستیتو پاستور که مدتی تعطیل بود، گفت: امروز این واحد استاندارد بین المللی گرفته است و  از همه کیت سازان تحت نام تجاری پاستوکیت دعوت به همکاری کرده ایم.
وی افزود: مدیرکل آزمایشگاه مرجع مشاور این طرح است. در مورد واکسن ها هم باید بگویم که واکسن هپاتیت B با شیوه نو تا پایان امسال در حال تولید است و واکسن ب ث ژ و ام ام آر تا اوایل سال آینده به تولید می رسد.
وی در خصوص رتبه علمی کشور در جهان و منطقه گفت: رتبه کشور در همه علوم رتبه ۱۷ جهانی و اول منطقه است. هم اکنون کشورهای روسیه و سوییس را هم پشت سر گذاشته ایم. در علوم پزشکی نیز دو سال قبل رتبه ۲۶ دنیا را داشتیم  ولی الان رتبه ۱۹ هستیم.
وی افزود: با ۴ رتبه صعود قبل از پایان برنامه پنجم رتبه اول منطقه را کسب می کنیم. البته بخش پزشکی ۴۰ درصد تولیدات کشور را دارد در حالی که ۵۰ دانشگاه از ۲۵۰۰ دانشگاه پزشکی است. اگر همه دانشگاه ها به اندازه پزشکی کار می کردند امروز رتبه اول دنیا را داشتیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۲۲۸۱۱۳۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.