راه اندازی «انقلاب رنگین» در روسیه

جام جم آنلاین: سفیر آمریکا در مسکو با اعتراف به اینکه دولت سابق آمریکا درصدد سازماندهی «انقلاب رنگین» در روسیه بود گفت: البته دولت اوباما سیاست دخالت در امور داخلی روسیه را دنبال نمی‌کند، ولی برای توسعه جامعه مدنی آن برنامه دارد.

 به گزارش روزنامه «وزگلاد»، “مایکل مک‌فول” سفیر آمریکا در روسیه  در سخنرانی در مدرسه تحقیقات سیاسی مسکو اعلام کرد که دولت سابق این کشور در دوره ریاست جمهوری “جورج بوش پسر” درصدد سازماندهی «انقلاب رنگین» در روسیه بود، ولی دولت کنونی آمریکا به تامین مالی مخالفان در این کشور نمی‌پردازد.

وی در این سخنرانی که به زبان روسی انجام داد، مدعی شد: دولت آمریکا برنامه‌هایی برای حمایت از توسعه جامعه مدنی در کشورهای مختلف جهان، از جمله در روسیه دارد، ولی این به منزله آن نیست که در امور داخلی روسیه یا سایر کشورها مداخله می‌کند.

مک‌فول تاکید کرد: وجود مخالفان در روسیه، مشکل این کشور است و آنچه روسیه انجام می‌دهد، به خود شما مربوط است و به ما ربطی ندارد و ما به خوبی این مسئله را درک می‌کنیم.

وی افزود: در آمریکا تغییر یک دولت به منزله تغییر سیاست خارجی این کشور است. “کاندولیزا رایس” وزیر امور خارجه سابق آمریکا که استاد دانشگاه استن فورد است، نمی‌توانست مبتکر سیاست «ازسرگیری روابط بین مسکو و واشنگتن» باشد، برای اینکه هشت سال قبل او مشغول پیاده کردن سیاست خارجی کاملا متفاوتی در قبال روسیه بود.

مک‌فول در عین حال یادآوری اینکه سیاست «ازسرگیری روابط» بطور کامل به اهداف خود نرسیده است، ابراز امیدواری کرد که “باراک اوباما” و “ولادیمیر پوتین” روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه بیشتر با هم دیدار کنند، چرا که به عقیده وی، هرچه این دیدارها بیشتر باشد، بهتر است و رهبران دو کشور می‌توانند به بررسی مسائل دوجانبه بپردازند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.