راه اندازی ۱۰ خانه شهید در منطقه ۱۰

خبرگزاری آریا – آیین افتتاحیه موزه شهیدان اقبالی با حضور شهردار منطقه ده، مسئولین سازمان فرهنگی هنری منطقه، بنیاد شهید، خانواده های معزز شهدا، روحانیون، شورایاران، مدیران شهری و آحاد مردم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در شب خجسته میلاد با سعادت سرور جوانان اهل بهشت حضرت علی اکبر (ع) طی مراسمی موزه شهیدان اقبالی راه اندزی شد در این مراسم سید ابوالفضل حسینی شهردار منطقه ۱۰ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به انگیزه خدایی شهدا در جنگ گفت: جنگ پدیده ای است که در طول تاریخ بشر در جوامع محتلف رخ داده است و در این اثنا تمامی کشورها سعی کرده اند برای خود افتخاراتی کسب کنند اماکسانی بیشتر ماندگار شدند که انگیزه خدایی داشتند و در احادیث نبوی و قران کریم نیز به آنان اشاره شده است.
وی با تاکید بر حفظ آرمانها و ارزش های دفاع مقدس افزود: یکی از افتخارات ما دفاع مقدس است که رزمندگان بدون هیچ چشم داشت مادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به فرمان امام (ره) رفتند تا انقلاب اسلامی را تثبیت کنند.
شهردار منطقه با اشاره به امور فرهنگی محوله یادآور شد: شهرداری همچنان که به امور خدماتی، ورزشی، شهری، شهرسازی و سایر امور اشتغال دارد وظیفه خود می داند که برای بستر سازی فضای فرهنگی با همکاری شهروندان عزیز سعی و تلاش نماید همچنین فعالیت هایی در راستای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و عجین شدن آن با پوست و خون جوانان صورت می گیرد که یکی از آنها راه اندازی موزه شهیدان است. وی تصریح کرد: بر اساس دستورات دکتر قالیباف شهردار محترم تهران مبنی بر حفظ نام و یاد شهدا و برگزاری برنامه های اثر گذار در صددیم تا در ده محله منطقه ده خانه شهید راه اندازی کنیم.
حسینی رویکرد منطقه را اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و با اشاره به دیگر فعالیت ها تصریح کرد: تدوین کتاب شهدای منطقه و پیگیری ادامه کار کنگره شهدا، جمع آوری آثار شهدا، برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی اثر گذار از وظایف منطقه است و منتی بر کسی نیست. شهردار منطقه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خانواده های شهدا خصوصا خانواده شهیدان اقبالی از آنان خواست تا در این امر مهم مدیریت منطقه را یاری کنند.
بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم محمدی دارانی مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ده نیز گزارشی از روند اجرایی فعالیت ها و اقدامات انجام شده ارائه داد و تصریح کرد: با عنایت ویژه شهردار محترم منطقه خانه شهیدان اقبالی پس از مرمت و بازسازی به فضاهای فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، دارالقران، گالری عکس، قرائت خانه و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس تبدیل شد.
وی با اشاره به فعالیت های در دست اجرا گفت: طرح پیک نور ویژه نوجوانان برای حفظ جزء سی قرآن کریم، طرح پیک نماز، جلسات جزء خوانی، برگزاری مراسم یاد آسمانی ویژه سالگرد شهدای منطقه و برگزاری مراسم شب خاطره از دیگر فعالیت های این موزه است.
گفتنی است در ادامه این برنامه از خانواده شهیدان اقبالی با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.