راه اندازی رشته IT پزشکی در دانشگاه امیرکبیر

۱۷ام بهمن ،

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی رشته تازه با عنوان ˈ فناوری اطلاعات پزشکی ˈ در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش ایرنا ، ˈ علیرضا رهایی در مراسم گشایش اولین کنفرانس تله مدیسین ( پزشکی از راه دور ) گفت: این رشته تازه با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در کشور در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی خواهد شد و از سال آینده دانشجو در این رشته پذیرفته می گردد.علاوه براین تاسیس دانشکده مهندسی پزشکی نیز در دانشگاه امیرکبیر در دستور کاراست که با راه اندازی این دانشکده پیوند مناسبی میان پزشکی و مهندسی ایجاد می گردد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود : محققان این دانشگاه تاکنون توانستند دستاوردهای بسیاری در عرصه تله مدیسین ارایه دهند که طراحی و ساخت یک روبات در حوزه پزشکی از جمله این دستاوردهاست . این روبات‌ پس از گذراندن مراحل تست های مختلف در مراکز درمانی و بهداشتی به بهره برداری می رسد .
همچنین ˈحمید کشوریˈ دبیر اولین کنفرانس تله مدیسین در این مراسم اظهار داشت: تله مدیسین روشی برای کنترل، درمان و تشخیص بیماری‌ها و مراقبت از بیماراست و هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا از این روش در پزشکی و نظام سلامت بهره می‌برند.
به گفته وی ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسید که نیمی از آن ها به صورت شفاهی و یا پوستر در طول روزهای برپایی این کنفرانس ارایه می شوند.
نخستین کنفرانس تله مدیسین ( پزشکی از راه دور ) امروز با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان این حوزه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر آغاز شد .
این کنفرانس تا ۱۹ بهمن ماه ادامه دارد..


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.