راه اندازی شبکه متخصصین ایرانی / مشارکت محققان ایرانی مقیم خارج در پروژه های بزرگ

راه اندازی شبکه متخصصین ایرانی / مشارکت محققان ایرانی مقیم خارج در پروژه های بزرگ

دبیر کارگروه علمی آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از شناسایی ۱۴ هزار ایرانی مقیم خارج خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۵ نفر از ایرانیان متخصص خارج از کشور در رشته های مهندسی و علوم پایه به دانشگاه ها و سایر مراکز علمی معرفی شده است.

  به گزارش دریچه خبر ، دکتر ارسلان قربانی در جلسه کارگروه علمی آموزشی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور، ارتباط با ایرانیان خارج از کشور را کار فرآیندی دانست و افزود: تا کنون حدود ۱۴ هزار نفر از ایرانیان محقق مقیم خارج شناسایی شده است.

دبیر کارگروه علمی آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت: در حال حاضر این کارگروه ضمن پیگیری فعالیت های تخصصی، حدود ۲۲۵  نفر از ایرانیان متخصص خارج از کشور در رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه را به دانشگاه ها و سایر مراکز علمی معرفی کرده است. همچنین بسترهای لازم به منظور همکاریهای پاره وقت و هیات علمی ایرانیان متخصص معرفی شده در مراکز علمی و دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.
  
قربانی با اشاره به برخی همکاریهای ایرانیان مقیم خارج با محققان داخلی، خاطر نشان کرد: پروژه های مختلفی در برخی پژوهشگاه ها چون مواد و ژنتیک با همکاری های ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور در حال اجرا است.
 
وی از ایجاد شبکه متخصصین ایرانی مقیم خارج در سال جاری خبر داد و یادآور شد: با کامل شدن این شبکه، دبیرخانه کارگروه شکل خواهد گرفت که این موضوع نیازمند همکاری سایر نهادها و ارگان های مرتبط است.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.