راه اندازی فرهنگسرای مجازی با هدف دسترسی آسان به نگارخانه ها

‘احسان حامد مقدم’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:از آنجایی که در بسیاری از فرهنگسراها و موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری،یک یا چندین نگارخانه فعال وجود دارد و در مواردی به خاطر بعد مسافت و گرفتاری های روزمره زندگی،علاقمندان برای بازدید از این گالری ها با دشواری هایی روبه رو هستند،سامانه فرهنگسرای مجازی راه اندازی شده است.

وی این پایگاه را تلاشی برای بازسازی فضای نگارخانه ها دانست و افزود:برای تهیه تصاویر این نگارخانه ها،فردی را جهت عکاسی به این مراکز ارسال می کنیم .در کنار تصاویرسه بعدی این مراکز ،اطلاعات مربوط به نمایشگاه نیز در سایت قرار داده می شود.

حامد مقدم با بیان اینکه تا امروز تصاویر ۷ نگارخانه به صورت مجازی در این پایگاه قرار داده شده است،ادامه داد:پردیس ملت،لاله،بهاران،شفق،بهمن،آفتاب و ابن سینا ازنگارخانه هایی هستند که نمایشگاه های به صورت مجازی قابل مشاهده و بازدید هستند.

وی یادآور شد:دوستداران هنرهای تجسمی می توانند علاوه بر بازدید از آثار نمایشگاهی این نگارخانه ها،اطلاعاتی چون برنامه های فرهنگی هنری شامل موسیقی،سینما و تئاتر،آموزش مجازی سرفصل های و سایر خدمات فرهنگسراها و آرشیو برنامه های نمایشگاهی را بدست آورند.همچنین پخش آن لاین برخی از ویژه برنامه های سطح شهر و پارک های تهران در این سامانه قابل دسترسی است.

به گفته رییس فرهنگسرای مجازی،روی هر یک از آثار نمایش داده شده در این پایگاه،اسم هنرمند،تاریخ خلق اثر،شماره تماس با هنرمند برای حفظ حقوق معنوی هنرمند قرار داده شده است.ضمن اینکه اندازه تصاویر به گونه ای انتخاب شده که امکان بهره برداری غیرمجاز از آثار فراهم نباشد.

حامد مقدم با یادآوری اینکه تورهای مجازی در سه قالب گالری تصاویر ،نمایش فیلم و پاناروما در این پایگاه قابل دسترسی است،گفت: این سامانه با قابلیت منحصر به فرد حرکت در مسیرهای مختلف براساس اراده بازدیدکنندگان و امکان انتخاب مکانی خاص همراه با ارایه توضیحات متنی و صوتی، از نرم افزارها و نسخ مشابه موجود متمایز گشته است.

به گفته این مقام مسوول در فرهنگسرای مجازی، اکنون امکان بازدید مجازی باغ موزه هنر ایرانی فراهم است و به زودی تور مجازی موزه امام علی(ع)،فرهنگسرای پایداری راه اندازی خواهد شد.

وی تعداد نگارخانه های سازمان فرهنگی هنری را حدود ۴۰ گالری دانست و یادآورشد:اگر چه تا امروز تنها به نمایش مجازی نگارخانه های سازمان فرهنگی اقدام کرده ایم،اما در صورتیکه گالری های خصوصی نیز تمایل به این کار داشته باشند می توانند برای این امر اعلام آمادگی کنند.

رییس فرهنگسرای مجازی ،راه اندازی این سامانه را حرکتی مثبت در جهت رشد و رونق فروش آثار هنرمندان با افزایش بازدید کنندگان به صورت مجازی دانست.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۷۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.