رایزنی‌های صالحی درباره سوریه

خبرگزاری آریا – رییس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه رایزنی‌هایش درباره سوریه با وزیر خارجه قزاقستان تلفنی گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر پنج‌شنبه در تماس تلفنی با یرژان کازیخانف، وزیر امور خارجه قزاقستان که ریاست دوره‌یی اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی را به‌عهده دارد گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات منطقه به‌ویژه مسائل سوریه تبادل نظر شد.
هم‌چنین دکتر علی‌اکبر صالحی و داود اوغلو، وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر چهارشنبه در تماس تلفنی پیرامون اوضاع سوریه بحث و تبادل نظر کردند.
صالحی با خالد چویک، معاون وزیر خارجه جمهوری ترکیه در امور خاورمیانه نیز درباره سوریه گفت‌وگو کرده بود.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات سوریه و با بیان این نکته که جمهوری اسلامی ایران خواهان بازگشت ثبات به سوریه و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو است اظهار کرد: ما از طرح صلح کوفی عنان حمایت می‌کنیم و تنها راه‌برون رفت معنی‌دار از این شرایط را طرح عنان می‌دانیم.
او با اعلام آمادگی کشورمان برای میزبانی و فراهم کردن زمینه‌های گفت‌وگو میان حکومت سوریه و مخالفان اظهار کرد: امید است سوریه به سمت ثبات پیش رود و اگر تصور شود که حکومت سوریه رفتنی است قابل توجیه نیست.
وزیر امور خارجه سوئد نیز روز دوشنبه گذشته در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به وضعیت جاری در سوریه ابراز نگرانی کرد.
کارل بیلت در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روند رو به وخامت اوضاع در این کشور ،‌ تاکید کرد که مجموعه کشورها بایستی تلاش کنند تا این وضعیت متوقف شود.
صالحی نیز در این تماس تلفنی با اشاره به درگیری‌ها و کشتار در سوریه، ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات در سوریه، ابراز امیدواری کرد شرایط در این کشور از لحاظ امنیت رو به استقرار رود و ثبات و آرامش برقرار شود.
وی تاکید کرد: لازم است مجموعه کشورهای دوستدار سوریه و حامی صلح و ثبات در منطقه، زمینه را برای گفت‌وگوی میان دولت و معارضه به منظور یافتن راه‌هایی برای برون رفت از این وضعیت فراهم آورند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.