رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا گشایش یافت

کاراکاس / واحد مرکزی خبر / فرهنگی /۴/۵

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار پس از سالها روابط دیپلماتیک میان ایران و ونزوئلا روز یکشنبه در مراسمی رسمی با حضور وزیر امورخارجه کشورمان اغاز به کار کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، در این مراسم علی اکبرصالحی در سخنانی گسترش فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در ونزوئلا بسیار مهم خواند و بر نقش موثر رایزنی فرهنگی در این عرصه تاکید کرد.
صالحی همچنین در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، توسعه روابط فرهنگی میان ایران و ونزوئلا را در کنار روابط سیاسی و اقتصادی امری مهم ارزیابی کرد که تاکنون جای آن در مناسبات دوجانبه خالی بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی رایزنی فرهنگی، از این پس شاهد رشد
قابل توجه در عرصه روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا باشیم.
سعید مروج رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا هم در مصاحبه با خبرنگار ما در تشریح برنامه های آتی رایزنی فرهنگی ایران گفت: برگزاری هفته های فرهنگی و فیلم ایران و نیز دوره های آموزش زبان فارسی از برنامه هایی است که در ونزوئلا اجرا خواهد شد.
وی افزود: ارتباط با مراکز علمی، دانشگاه ها و دانشگاهیان ونزوئلا از دیگر برنامه های این مجموعه فرهنگی است که می طلبد استادان دانشگاه ها و صاحبنظران مسائل علمی و فرهنگی کشورمان با سفر به ونزوئلا، مجامع علمی و فرهنگی این کشور را با ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران آشنا کنند.
((گزارش تصویری دارد))

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.