رایزنی معاونین وزارت جهادکشاورزی ایران و اوکراین

رایزنی معاونین وزارت جهادکشاورزی ایران و اوکراین

جام جم آنلاین: جهانگیر پرهمت معاون وزارت جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشورمان به دعوت الکساندر واسیلویچ سن معاون وزارت سیاستگذاری کشاورزی و مواد غذایی اوکراین به منظور رایزنی و تبادل نظر پیرامون مسایل کشاورزی در راس هیاتی متشکل از مدیران و کارشناسان وزارت جهادکشاورزی در کی‌یف با همتای اوکراینی خود دیدار نمودند.

معاونین وزرای کشاورزی ایران و اوکراین در این دیدار که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های مختلف کشاورزی برگزار شد در زمینه تولیدات کشاورزی، بذرهای گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، ارقام هیبریدی، دانه‌های روغنی، فناوری‌های ژنتیک و اصلاح دام و طیور ظرفیت‌های دو کشور را تشریح نموده و ضمن بررسی مفاد یادداشت تفاهمی که قرار است توسط وزرای کشاورزی دو کشور به امضاء رسد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنابراین گزارش، طرفین توافق نمودند با ایجاد کارگروه تخصصی کشاورزی به طور سالیانه بین دو کشور، همکاری در عرصه زراعت، دام و طیور و پروژه‌های مشترک را گسترش دهند و همچنین دو طرف آمادگی خود را برای افزایش تبادلات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، لبنی و میوه اعلام نمودند.

طرف اوکراینی از ظرفیت‌های جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه تکنولوژی کشت گلخانه‌ای و تولید بذر انواع دام‌های فراریخته تمجید نمود و خواستار تبادل تجربیات در این زمینه گردید.

خاطرنشان می‌شود، هیات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران طی چهار روز سفر به اوکراین از مراکز تحقیقاتی، کارخانه لبنیات و مزارع نمونه در شهرهای بلاسرکف و پلتاوا دیدار کرد.

حمیدرضا صبوری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.