رایزنی های هیات مخالفان سوری در مسکو

۲۹فروردین۱۳،

هیاتی از جبهه مردمی اصلاحات و آزادی سوریه به سرپرستی معاون اول وزیر این کشور در دیدار با وزیر خارجه روسیه در مسکو بر حل سیاسی بحران در این کشور تاکید کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، «سرگئی لاوروف» و «جمیل قدری» در این دیدار توقف خشونت ها و حل بحران داخلی سوریه را بدون دخالت خارجی بر ..

هیاتی از جبهه مردمی اصلاحات و آزادی سوریه به سرپرستی معاون اول وزیر این کشور در دیدار با وزیر خارجه روسیه در مسکو بر حل سیاسی بحران در این کشور تاکید کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، « سرگئی لاوروف » و «جمیل قدری» در این دیدار توقف خشونت ها و حل بحران داخلی سوریه را بدون دخالت خارجی بر پایه توافقنامه ژنو خواستار شدند.

لاوروف در این دیدار گفت: مسکو از هر گونه ابتکار صلح برای پایان دادن به مناقشه داخلی در سوریه از راه گفتگو و با شرکت همه گروه های قومی و مذهبی این کشور بدون هر گونه مداخله خارجی حمایت می کند .

« قدری جمیل » معاون نخست وزیر سوریه نیز تاکید کرد: بحران سوریه بیش از هر زمان دیگر به راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران نزدیک تر شده و گفتگوها میان مخالفان داخلی و خارجی با نمایندگان دولت باید آغاز شود.

اعضای جبهه مردمی اصلاحات و آزادی سوریه همچنین در نشستی با تشریح نتایج مذاکرات خود با مقامات روس تاکید کردند در این دیدار بعضی ابتکارات تازه برای پایان دادن به بحران در سوریه بررسی شد .

وزیر آشتی ملی سوریه در این نشست با حمایت از مواضع روسیه در قبال سوریه در نشست اخیر وزرای خارجه عضو گروه هشت گفت:طرف های غربی و عربی مهمترین مانع آغاز گفتگوهای ملی در سوریه می باشند.
«علی حیدر» افزود:در مسکو دربارهٔ راههای پایان درگیری ها در سوریه رایزنی کردیم اما مهمترین موضوعی که طرف های خارجی باید به آن توجه کنند، این است که آینده سوریه باید توسط مردم و از طریق رفراندوم مشخص شود .

«عادل نویسه» عضو جبهه مردمی اصلاحات و آزادی سوریه هم گفت: در این مذاکرات دربارهٔ آغاز هر چه سریعتر گفتگوهای ملی صحبت کردیم .

وی افزود : اوضاع در سوریه روز به روز پیچیده تر می گردد اما خواست مردم از دولت برقراری امنیت و آرامش است .

اعضای جبهه مردمی اصلاحات وآزادی سوریه دراین نشست از نقش آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و متحدان عرب آنها در مسلح کردن گروههای تروریستی در سوریه انتقاد کردند.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.