رایانه‌های دانشمندان تسلیحات هسته‌ای آمریکا هک شد

۱۷اردیبهشت،

گروهی ناشناس از یک نقص مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه ۸، برای حمله به رایانه‌های محققان تسلیحات هسته‌ای آمریکا استفاده کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد: هکرهای اینترنتی از نقصی در مرورگر «اینترنت اکسپلورر» استفاده و به رایانه‌های پژوهشگران هسته‌ای آمریکا حمله کرده‌اند.

هنوز گروهی که این نقص امنیتی در اینترنت اکسپلورر را شناسایی کرده‌اند افشا نشده، اما محققان می‌گویند از نوعی حملات موسوم به «حملات آبیاری» (watering-hole attack) برای هدف قرار دادن کارمندان و پیمانکارانی از دولت آمریکا که به کرات وارد وب‌سایتی می‌شوند که محل رفت و آمد کارکنان بخش هسته‌ای آمریکا است، استفاده کرده‌اند.

این نقص هنگامی کشف شد که تعداد نامشخصی از رایانه‌ها به ویروس تروجانی آلوده شدند که روی رایانه‌هایی که از اینترنت اکسپلورر ۸ برای ملاحظه صفحه‌ای خاص از پایگاه اینترنتی وزارت کار آمریکا استفاده می‌کردند.

مایکروسافت روز جمعه تأیید کرد که «اینترنت اکسپلورر» نسخه های ۶ و ۷ و ۸ حاوی یک مشکل اصلاح نشده یا آسیب پذیری zero-day می باشد که می تواند توسط مهاجمان مورد سوء استفاده قرار بگیرد تا سیستم ویندوز قربانی را ارتباط ربایی نماید.

شرکت امنیت اینترنتی اینویسا در پایگاه اینترنتی خود نوشته هدف این حملات کارکنان وزارت انرژی آمریکا بوده‌اند که احتمالاً روی پروژه تحقیقات دربارهٔ تسلیحات هسته‌ای این کشور کار می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.