رایتل: از تعهداتمان جلوتر هستیم

۲۶م آذر ،

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه با اشاره به اینکه تاکنون بیشتر فروش رایتل در سیم‌کارت بوده و فروش میکروسیم اندک بوده گفت: به دلیل تعیین تکلیف دوره انحصار، هم اکنون از تعهدات پروانه‌ای خود جلوتر هستیم.
حمید فرنگ در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر رایتل در تمام مراکز استان‌ها و مجموعاً در ۴۵ شهر آنتن می‌دهد که در ۱۵ شهر نیز در دست راه‌اندازی قرار دارد.

* رایتل پیش از عید ۹۲ نانوسیم عرضه می‌‌کند
مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که “چرا میکرو سیم رایتل دیر عرضه شد” گفت: از روز اول و با ارائه اولین سیم‌کارت، میکروسیم نیز از سوی رایتل ارائه شد.
وی ادامه داد: هنوز تنها نانوسیم عرضه نکرده‌ایم، زیرا که شاید مجموع تمام دیوایس‌های نانوسیم در کشور به ۱۰ هزار عدد نرسد؛ اما انشاءالله نانوسیم رایتل نیز به زودی و پیش از عید ۹۲ عرضه می‌شود.
مدیر عامل رایتل در پاسخ به این سوال که تاکنون فروش میکروسیم بیشتر بوده یا نانوسیم، گفت: تاکنون بیشتر فروش رایتل در سیم‌کارت و فروش میکروسیم خیلی کم بوده است.

*دوره انحصار تمدید نشده؛ رفع اختلاف نظر در آغاز راه‌اندازی شبکه
فرنگ در پاسخ به این سؤال که ” ادله محکمه‌پسند رایتل برای قانع کردن هیئت دولت در صدور مجوز تمدید دوره انحصار، برای همه جالب بود” گفت: در این مجوز،‌ هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است؛ برای به نتیجه رسیدن هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده از جیب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، قانون برای رایتل دوره حفاظت دو ساله دیده است.
مدیر عامل اپراتور سوم ادامه داد: در این رابطه، رایتل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعهداتی را نسبت به یکدیگر داشته‌اند؛ رگولاتوری به نمایندگی از هیئت دولت باید به تعهدات خود عمل می‌کرد و به تناسب رایتل نیز باید کارهایی انجام می‌داد.
مدیر عامل رایتل گفت: از ابتدا بر سر زمان آغاز راه‌اندازی شبکه، بین رایتل و رگولاتوری اختلاف نظر بود که با بررسی حقوقی مسئله، نهایتاً مشخص شد حق با ماست؛ بنابراین دوره انحصار همان ۲ سال است و تغییری نکرده است.

*توافق بر سر آغاز به کار تجاری رایتل از شهریور ۹۱
وی ادامه داد: به این ترتیب، راه‌اندازی رایتل از ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ و راه‌اندازی تجاری آن از اول شهریور ۹۱ محاسبه می‌شود؛ همچنان که تا ابتدای شهریور ۹۱ تعرفه‌های رایتل رایگان بود.
وی ادامه داد: اینکه قانونگذار گفته تا دو سال رایتل دوره انحصار داشته باشد تا سرمایه‌گذاری بازگردد، به معنای عقب افتادن فناوری در کشور نیست؛ زیرا هم‌اکنون رایتل در ۴۵ شهر برای کسانی که متقاضی دریافت خدمات نسل سوم تلفن همراه باشند، امکان بهره‌مندی از این خدمات را فراهم می‌کند.
فرنگ اضافه کرد: رایتل نشان داده که در نحوه ارائه سرویس مشکلی ندارد؛ همان‌طور که پیش از آغاز عرضه تجاری، به سبب علم به وجود کاستی‌هایی در پوشش شبکه، سرویس را رایگان کردیم.

* مصوبه تعیین تکلیف دوره انحصار ما را از تعهدات پروانه جلو انداخت
وی در پاسخ به این سؤال که “رایتل در چه وضعیتی نسبت به برنامه توسعه خود قرار دارد” گفت: با توجه به تعیین تکلیف دوره انحصار از آنچه که پروانه ابلاغ شده جلوتریم؛ زیرا طبق پروانه تا آخر سال اول قراردادی ( تا۳۰/۸/۹۱) باید ۸ شهر را تحت پوشش قرار می‌دادیم که هم‌اکنون که هنوز سال اول قراردادی به اتمام نرسیده، ۴۸ شهر را تحت پوشش داریم؛ بنابراین از برنامه پروانه جلوتریم.
فرنگ خاطر نشان کرد: همچنین امیدواریم تا پیش از نوروز ۹۲، تمام تعهدات سال دوم قراردادی را نیز انجام دهیم که در این صورت ۱۰ ماه از برنامه پروانه‌ای جلوتر خواهیم بود.

* از برنامه جذب مشترک کمی عقب هستیم
مدیر عامل اپراتور سوم همچنین در پاسخ به این سوال که ” رایتل نسبت به پیش‌بینی رشد مشترکان در چه وضعیتی قرار دارد” گفت: از پیش‌بینی‌مان در خصوص رشد تعداد مشترک کمی عقب هستیم که به دلیل وقفه ایجاد شده در تبلیغات سیما بود؛ اما استنباط‌مان این است که تا پایان سال یک میلیون مشترک خواهیم داشت.

*هنوز به ارز مبادله‌ای نیاز پیدا نکرده‌ایم
مدیر عامل رایتل با اشاره به وقفه ایجاد شده در تبلیغات رایتل در سیما، گفت: این موضوع یکی از موارد پذیرش ادله‌های رایتل در هیئت دولت بود؛ زیرا ما در یک رقابت ناسالم قرار داریم.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه ” آیا ارز مبادله‌ای به واردات تجهیزات‌ شما تعلق می‌گیرد” گفت: هنوز به ارز مبادله‌ای نیاز پیدا نکرده‌ایم و باید تلاش کنیم که ببینیم می‌توانیم بگیریم یا خیر.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.