رایزنی مجلس و وزیر کار دربارهٔ طرح «ایده تا تولید»

۱۴م دیماه ،

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ارتباط دانشگاه و صنعت تنها مختص هفته پژوهش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، ابراهیم کارخانه‌ای در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار کرد: در کشور سرمایه‌گذاری مالی مورد توجه است اما در کنار این بحث مالی باید به سرمایه‌گذاری علمی نیز توجه داشته باشیم و این دو را در کنار هم ببینیم.

وی با بیان این‌که «مذاکراتی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر طرح ایده تا تولید داشته‌ایم» ادامه داد: براساس این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه های تخصصی خود در موسسات تخصصی علمی و پژوهشی ارتقای کیفیت و بهره‌وری شاغل خواهند شد.

وی تصریح کرد: این طرح می‌تواند ارتباط بین دانشگاه و صنعت را فراهم کند و لازمه اجرای آن ایجاد نظام مهندسی صنعت در کشور است.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به خلا نظام مهندسی صنعت در کشور و استان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری می‌توانند از طریق این موسسات اقدام کرده و طرح‌های خود را علمی اجرا کنند.

وی با بیان این‌که «۷۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد» گفت: بسیاری از این واحدها به سبب عدم تطابق تولیدات کارخانه با علم روز و نبود مراکز تحقیق و توسعه منقرض شده‌اند.

وی آزمایشگاه‌های ارتقای کیفیت در کارخانجات را صوری خواند و گفت: این امکان برای تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی وجود ندارد تا هر کدام یک واحد کنترل کیفی و تحقیق و توسعه داشته باشند. بهتر این است تا تعدادی از این واحدها با هم تحت نظارت یک موسسه علمی و پژوهشی برای ارتقای کیفیت و بهره‌وری باشند.

کارخانه‌ای با اشاره به این‌که «واحدهای صنعتی نمی‌توانند به طور مستقیم با دانشگاه ارتباط داشته باشند» یادآور شد: موسسات علمی و پژوهشی ارتقای کیفیت و بهره‌وری می‌توانند موضوعات مورد نظر واحدهای صنعتی را با استفاده از دانشگاه‌ها و روش‌های علمی کار دریافت کنند. به علم باید بهای بیشتری داد و توزیع پول و اعتبار تنها راه‌گشای ایجاد اشتغال پایدار نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.