رای انحلال موسسه ICT هنوز اعلام نشده است

۱۸ام بهمن ،

هیات حل اختلاف قوا برای بررسی موضوع اختلاف میان مجلس و دولت در زمینه انحلال موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات رای نهایی خود را اعلام نکرده است.
به گزارش خبرنگارموبنا چندی پیش موضوع اختلاف با قوه مجریه بر سر انتقال موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پژوهشگاه فضای مجازی به هیات حل اختلاف قوا ارسال شده بود که این هیات تا کنون با حضور بعضی از نمایندگان مجلس در خصوص بررسی این موضوع چندین جلسه برگزار کرد، ولی تا کنون حکم نهایی از سوی این مرجع صادر نشده است.
لازم به ذکر است هیات عالی حل اختلاف تنها مرجع اعلام خبرها مربوط به این نهاد را دبیرخانه هیات عالی اعلام کرده است واین در حالیست که تاکنون دبیرخانه این هیات در خصوص حکم نهایی صادر شده دراین زمینه هیچ گونه اعلام رسمی نداشته است.
اوایل دی‌ماه امسال بود که دبیر شورای عالی فضای مجازی با ارایه مصوبه‌ای از شورای عالی اداری جدایی پژوهشگاه ICT از بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تغییر نام این موسسه به پژوهشگاه فضای مجازی و اداره آن تحت مدیریت مرکز ملی فضای مجازی را اعلام کرد.
پس از مطرح شدن این موضوع دو نماینده مجلس عضو ناظر در شورای عالی تشکیل نشدن جلسه شورای عالی اداری را به مجلس گزارش کردند و به سبب آنچه که “دست‌گردانی” مصوبه خوانده شد، مجلس درخواست لغو مصوبه شورا را صادر کرد.
چندی پیش دبیر شورای عالی فضای مجازی مدعی شده بود که براساس جلسه‌ای که هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه روز چهارشنبه چهار بهمن ماه به سرپرستی آیت ا… هاشمی شاهرودی تشکیل داد، ایراد مجلس به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انتقال موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد نشد و بر این اساس مصوبه شورای عالی اداری در مورد پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات قانونی بوده و به قوت خود باقی است.
وی گفت: با این تصمیم گیری، اختلاف قوه مجریه و مجلس بر سر وضعیت پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات به اتمام می‌رسد.
گفتنی است با شرایط فعالی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات وضعیت ادامه بیشتر پروژه ها نامعلوم است و بسیاری از کارکنان این موسسه بیکار شده اند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.