رای گیری انتخابات پارلمانی آلمان آغاز شد

بدون حضور مرکل، بیستمین دوره انتخابات پارلمانی آلمان از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه آغاز شده است.

رای گیری انتخابات پارلمانی آلمان آغاز شد

به گزارش ممتاز نیوز، انتخابات پارلمانی آلمان امروز در حالی آغاز شد که آنگلا مرکل در این دور دیگر نامزد نشده و کرسی صدراعظمی را بعد از چهار دور پیاپی به شخص دیگری تحویل خواهد داد.

 انتخابات پارلمانی آلمان امروز ساعت ۸ صبح به وقت محلی در سراسر آلمان آغاز شده و حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای باز شده است. امروز شهروندان آلمانی در شعب اخذ رای در این باره تصمیم گیری می‌کنند که چه کسانی به پارلمان راه یابند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان از همه شهروندان واجد شرایط خواست در این انتخابات شرکت کنند. وی تاکید کرد: هر رای به حساب می‌آید؛ از این رو من از شما می‌خواهم امروز به سوی این انتخابات بروید.

وی روز انتخابات را یک روز مهم و و جشنی برای همه شهروندان دانسته و گفت: آلمان در آستانه یک گذار سیاسی قرار دارد، اما چالش‌ها همچنان ادامه دارد. حدود ۶۰.۴ میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر امروز زمان دارند تا در این انتخابات شرکت کرده و درباره ترکیب پارلمان آینده تصمیم گیری کنند.

حدود ۲.۸ میلیون نفر برای اولین بار در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها حزب سوسیال دموکرات بیشترین آراء شهروندان را کسب کرده و اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی از این حزب شایسته‌ترین نامزد برای تصاحب این سمت از نظر شهروندان است.

به گفته کارشناسان این احتمال وجود دارد که پارلمان آلمان بزرگتر شود. در حال حاضر پارلمان آلمان حدود ۷۰۹ نماینده دارد که بزرگترین پارلمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.