ربات انسان نمای ایرانی با قابلیت تکرار کلمات و نمایش احساسات

ربات انسان نمای ایرانی با قابلیت تکرار کلمات و نمایش احساسات

ربات انسان‌ نمای نمایشی با قابلیت اجرای انواع دستورات صوتی، تکلم و نشان دادن احساسات به همت دو دانش‌آموز مبتکر طراحی و ساخته شد.


به گزارش دریچه خبر ، علی خورشیدی بنام، طراح، سازنده و برنامه نویس این ربات که با همکاری علی سبزعلیان – به عنوان طراح حرکات – موفق به ساخت این ربات شده‌اند اظهار داشت: این ربات انسان نمای Kidsize که «هومن» نام دارد، قادر است با دریافت دستورات صوتی، انواع فرامین حرکتی و غیر حرکتی را اجرا کند. وزن این ربات، هزار و ۹۲۰ گرم و قد آن ۳۶ سانتی‌متر است و با ۱۷ درجه آزادی توانایی راه رفتن، ایستادن، شوت زدن، صحبت کردن و… را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این ربات مجهز به دو رایانه است که یکی مربوط به احساسات بوده و دیگری کنترل حرکات ربات را بر عهده دارد. علاوه بر این دو رایانه که هر دو توسط خود ما طراحی و ساخته شده، یک ماژول دستور صوتی در ربات وجود دارد که امکان تشخیص صوتی تا ۵۰ دستور را دارد.

خورشیدی تصریح کرد: این ربات می‌تواند با تغییر رنگ چشم هایش و حرکات تعریف شده، احساسات خود را نشان دهد مثلا در صورت به هم خوردن تعادل و سقوط ربات یا خطا در اجرای دستورات صوتی چشم‌ها به رنگ قرمز در می‌آیند و حالت قرارگیری دست ها و پاها تغییر می کند.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم همچنین به سیستم تکلم، سیستم صوتی استریو، مودهای مختلف کنترل نمایشی، مود اتصال به رایانه، یک ژیروسکوپ شش محوره (IMU) برای کنترل وضعیت تعادل ربات، دوربین و … مجهز است.

خورشیدی که ربات «هومن» را نخستین روبات انسان نمای ایرانی با قابلیت‌های متنوع در سطح دانش آموزی می‌داند، خاطرنشان کرد: این ربات که با هزینه‌ای حدود ۱٫۵ میلیون تومان (در زمان ساخت) ساخته شده قادر است با استفاده از باتری لیتیوم پلیمری خود به مدت چهار ساعت پیاپی کار کند و عمده کاربرد آن آموزش فنون رباتیک به نوجوانان و همچنین اجرای نمایش‌های رباتیکی برای کودکان است.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.