ربات کود پاش اختراع شد

فروردین ۱۴۰۳

با توجه به صنعت کشاورزی که صنعتی سنگین است و کشاورزی جزء مشاغل سخت جامعه محسوب می گردد اختراع بعضی دستگاه ها می تواند کمک شایانی در این راستا کند.

سید حمید رضا بنی هاشمی مخترع ربات کودپاش در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران در خصوص قابلیت های این ربات گفت: این ربات وظیفه دارد کود را در زمین های کشاورزی پخش کند و نیاز هر مکانی را به کود تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این ربات سنجیدن مسافت زمین است تصریح کرد: این ربات به صورت اتوماتیک عمل می کند.

بنی هاشمی ادامه داد: وقتی مسافت زمین به ربات داده شود و خطوط پخش کود در زمین برای ربات تعریف شود ربات در سطح زمین قرار می گیرد و با توجه به مساحت زمین به صورت یکسان عمل کود پاشی انجام می گیرد.

وی در خصوص مزیت این ربات اظهار داشت: از فواید مهم این دستگاه این است که اپراتور نقشی در این دستگاه ایفا نمی کند و ربات تمام قسمت های عمل کودپاشی را مستقل و هوشمندانه انجام می گردد.

مخترع دستگاه ربات کودپاش با اشاره به اینکه مزیت دیگر این ربات پخش یکسان کود در سطح زمین است تصریح کرد: این عمل سبب می گردد یک محصول یکسان و با کیفیت بالایی ارائه داده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه زمینی با سطح پخش یکسان کود و یک محصول با کیفیت که از نظر بهداشتی بسیار با اهمیت است به سبب اینکه اپراتور درگیر مراحل تولید نیست.

وی با اشاره به اینکه این اختراع به هیچ عنوان نمونه مشابه خارجی ندارد و طرح کاملا تازهی است خاطر نشان کرد: بیشترین کاربرد این ربات در صنایع کشاورزی است که به وسیله های چرخ های موجود در آن می توانند تمام سطوح پست و ناهموار حرکت کند و عملیات کودپاشی را انجام دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.