ربودن زائران ایرانی، عملیاتی از پیش برنامه‌ریزی شده

معاون وزیر امورخارجه ایران ربوده شدن زائران ایرانی در سوریه را عملیاتی از پیش برنامه‌ریزی شده دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین امیر عبدالهیان درباره ربودن شده زائران ایرانی در سوریه گفت: ما با قاطعیت ادعای برخی از رسانه‌ها را مبنی بر این که زائران ربوده شده اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند، رد می‌کنیم.

وی افزود: همه این افراد زائر بودند که می‌خواستند از اماکن مقدس در دمشق به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) زیارت کنند. طرف هایی که این عملیات را انجام دادند از پیش برنامه‌ریزی کرده بودند. این طرف‌ها قبلا نیز اتباع ایرانی را ربوده بودند. هدف آنان اعمال فشار بر ایران برای متوقف کردن حمایت‌های خود از ملت سوریه است.

ترکیه و عربستان مسئول حفظ جان زائران ایرانی مشاور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ترکیه، قطر و عربستان سعودی را مسئول حفظ جان زائران ربوده شده ایرانی در سوریه دانست.

حسین شیخ‌الاسلام نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از تهران درباره هشدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به توطئه گران منطقه‌ای و بین‌المللی در سوریه گفت: گروه‌های مسلح زائران غیرنظامی ایرانی را ربودند.

این گروه‌ها اعلام کردند وابسته به ارتش آزاد سوریه هستند وهمه می‌دانند مقر این گروه در ترکیه است و ما دولت این کشور را مسئول حفظ جان زایران ایرانی می‌دانیم. قطر نیز از این گروه حمایت مالی می‌کند.

ترکیه این تروریست‌ها را آموزش می‌دهد. ترکیه، قطر و عربستان سعودی مسئول جنایت‌هایی هستند که در سوریه رخ می دهد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.