ربوده شدگان هلال احمر با خانواده های خود تماس تلفنی برقرار کردند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال ‌احمر، بدنبال برقراری نخستین تماس تلفنی اعضای ربوده شده جمعیت هلال احمر ایران در بنغازی با خانواده‌های خود، ‘ابوالحسن فقیه’ رییس جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران و ‘عاشور بن خیال’ وزیر امور خارجه لیبی دومین نشست خود درباره پیگیری آزادی اعضای هلال‌احمر را امروز(جمعه) در حضور خانواده‌های ربوده شدگان، برگزار کردند.

وزیر امور خارجه لیبی با بیان آنکه بررسی موضوع ربودن تیم بشردوستانه هلال احمر ایران در لیبی اولویت سفر وی به تهران است، افزود: برقراری ارتباط این افراد با خانواده هایشان اقدامی اولیه بود که حاصل شد و پس از این اقدام، تمام تلاش خود را برای آزادی آنها بکار خواهیم گرفت.

عاشور بن خیال، خطاب به خانواده های اعضای ربوده شده هلال احمر ایران گفت: خدا را شکر می کنم که موفق به شنیدن صدای عزیزانتان شدید و پیگیری ها در این زمینه ادامه خواهد داشت، تا زمانیکه خوشحالی شما با حضور عزیزانتان در کنار یکدیگر تکمیل شود.

رییس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این نشست با تاکید بر توانایی دولت لیبی در برقراری ارتباط با گروه گروگانگیر، گفت: پیگیری‌های دولت لیبی برای برقراری تماس و ارتباط این افراد با خانواده‌هایشان به نتیجه رسید و دریافت خبر صحت و سلامتی اعضای هلال ‌احمر ایران بسیار خوشایند بود.

ابوالحسن فقیه خاطر نشان کرد: اما انتظار داریم که پیگیری‌ها و مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه یابد و با توجه به امکان حاصل ‌شده این توان در دولت لیبی برای آزادی اعضای هلال‌احمر ایران دیده می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در نشست سه جانبه‌ روز هشتم شهریور ماه مبنی بر اعزام هیاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به لیبی، ابراز امیدواری کرد این هیات به همراه افراد ربوده ‌شده به کشور بازگردند.

اجتمام ** ۹۱۸۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۹۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.