رتبه‌بندی شرکتهای “بیمه” نقش مهمی در ارتقاء خدمات بیمه‌ای دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل” بیمه” کارآفرین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بررسی شرکتهای” بیمه” از نظر توانگری مالی و رتبه‌بندی آنها براساس توانگری نقش مهمی در ارتقاء خدمات بیمه‌ای ارائه شده از سوی شرکتهای بیمه دارد.

محمود ضرابی مدیرعامل بیمه کار‌آفرین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع رتبه‌بندی شرکتهای بیمه در رابطه با توانگری مالی تقریبا یک نوع رتبه‌بندی شرکتهای بیمه محسوب می‌شود و نقش مهمی در تعیین جایگاه شرکتهای بیمه و بهبود عملکرد صنعت بیمه دارد.

وی در رابطه با وضعیت فعلی شرکتهای بیمه عنوان کرد: رتبه‌بندی شرکتهای بیمه از نظر توانگری مالی با وجود نواقصی که در آیین‌نامه‌ی فعلی آن وجود دارد کار بسیار مناسبی است که از سوی بیمه مرکزی به مرحله اجرا گذاشته شد.

ضرابی ادامه داد: در قبل اگر کسی می‌خواست به آمارهای شرکتهای بیمه دسترسی پیدا کند فقط می‌توانست سالی یکبار به آمار بیمه مرکزی مراجعه کند که با تدوین و اجرای آیین‌نامه رتبه‌بندی توانگری مالی شرکتهای بیمه از این پس اشخاص از طریق مراجعه به سایت شرکتهای بیمه و سایت بیمه مرکزی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با میزان توانگری مالی شرکتهای بیمه که همان میزان تعهد پذیری آنهاست دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین در خصوص میزان استقبال شرکتهای بیمه از این طرح اظهار داشت: در این رابطه بحث رتبه‌بندی توانگری مالی شرکتهای بیمه مورد استقبال برخی از شرکتهای بیمه به ویژه شرکتهای بیمه‌ای تازه تاسیس که میزان تعهد آنها کم است مورد توجه قرار گرفته، اما این موضوع از سوی شرکتهای قدیمی به سبب بالا بودن حجم تعهدات آنها مورد استقبال قرار نگرفته است.

ضرابی در پایان گفت: بحث رتبه‌بندی توانگری مالی شرکتها نقش مهمی در تعیین نهایی رتبه شرکتهای بیمه از نظر عملکرد در صنعت بیمه دارد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.