رتبه اعتباری ۱۵ بانک امریکایی و اروپایی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بانک های آمریکایی جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase)، گلدمن ساکس و بانک آمریکا (Bank of America)، و نیز بانک آلمانی ‘دویچه بانک’ و بانک انگلیسی ‘اچ اس بی سی’، از جمله نهادهای مالی غربی هستند که رتبه های اعتباری شان توسط ‘مودی’ کاهش یافته است.

موسسه ‘مودی’ از ماه فوریه (بهمن ۹۰) اعلام کرده بود که در حال بررسی برای کاهش رتبه اعتباری بانک های آمریکایی و اروپایی است.

کاهش رتبه اعتباری کشورها و بانک ها، به معنای افزایش ریسک سرمایه گذاری در آنهاست و این باعث می شود که سرمایه گذاران، بهره بیشتری را به خاطر ریسک پذیری مطالبه کنند. با این حال، کارشناسان با توجه به رشد پایین اقتصاد کشورهای غربی و به تبع آن، کاهش شدید نرخ بهره، معتقدند سقوط رتبه اعتباری بانک ها ممکن است تاثیر زیادی در جابجایی نرخ بهره نداشته باشد.

موسسه ‘مودی’، ۱۵ بانک یادشده را به ترتیب وضعیت اقتصادی، از بهتر به بدتر، در سه گروه قرار داده است. در گروه نخست، موسسه هایی چون جی پی مورگان چیس، اچ اس بی سی و بانک سلطنتی کانادا قرار دارند. گروه دوم موسسه هایی چون گلدمن ساکس، دویچه بانک و کردیت سوییس را شامل می شود و گروه سوم که ضعیف ترین گروه به شمار می روند، شامل موسسه هایی چون بانک آمریکا، سیتی گروپ و مورگان استانلی (آمریکا) و بانک سلطنتی اسکاتلند هستند.

مترجمام**۹۱۶۳**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۰۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.