رتبه بندی بیمه ها براساس فرمولی خاص

بینا- رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: رتبه بندی شرکت های بیمه، سیستمی فرموله و حساب شده دارد و باعث آسیب به شرکت های خصوصی کوچک تر نمی شود.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی در پاسخ به این سوال که آیا رتبه بندی شرکت ها باعث اقبال کمتر مردم به سمت شرکت هایی که در رتبه های پایین تر هستند نمی شود و به آن ها لطمات بیشتری وارد نمی کند،گفت: رتبه بندی شرکت ها بر مبنای وی‍ژگی های مختلفی صورت می گیرد و هدف از این کار ایجاد حس رقابت است و امیدواریم که باعث پویایی صنعت بیمه شود.
کریمی همچنین در باره قرارداد بیمه ها با بیمارستان های خصوصی و دولتی گفت: در گذشته، بیشتر بیمارستان های خصوصی با شرکت های بیمه ای قرارداد داشتند، اما به تازگی بیمه مرکزی با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان با بیمارستان های دولتی که وضعیت خوبی دارند و سیستم هتلینگ آنها بهبود داده شده و بعضا همانند بیمارستان های خصوصی هستند وارد مذاکره و قرارداد شده است.
وی اضافه کرد: بنابر این از شرکت های بیمه ای خواستیم تا با بیمارستان های دولتی هم که شرایط وی‍ژه و مناسبی دارند قراداد ببندند.
کریمی تاکید کرد: البته این قرارداد فی مابین بیمه گر (شرکت های بیمه ) با بیمارستان های دولتی و خصوصی اختیاری است و هدف این است که شرکت های بیمه ای جامعه درمان تکمیلی را پوشش دهند، چرا که درمان پایه ای بر عهده تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان است.
وی گفت: به همه بیمارستان های خصوصی و دولتی توصیه می کنیم که از شرکت های بیمه ای در این زمینه بهره ببرند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.